Thursday, July 5, 2012

sport day nazhan....meriahhh

assalamualaikum sume....pekabo rini...ade yg berpuasa??? aku insyaallah....heeee

ok arini nk cite pasal sport day kat skolah nazhan ahad lepas...

sebelum tu hari rabu kot nazhan ade bg surat dr pihak skolah...tp die bg kt ayah die...so aku x bce la....skali pg ahad tu ntah camne lepas solat subuh aku nk basuh2 bju g la belek2 beg skolah nazhan...nmpk la surat tu tulis ade kejohanan sukan...tarikh 1 july 2012....aku pong erkkk 1 july??? tngk jam kul 7 pg...tngk dlm surat tu tulis acara start kul 8 pg...halamak

cepat2 kejutkn nazhan...tnya die arini ade sukan ke...die pong mamai2 angguk2 jek kpala...tingat kasut skolah nazhan sabtu tu basuh tp x kering sbb ujan...ah sudah...
aku pong lelaju mesej pembantu cekgu pra-skolah nazhan tu...tnya btol ke kne dtg skolah...wajib ke ape sume kn...
pembantu pra-sekolah tu bls "sume pelajar pra-sekolah d wajibkn hadir" amik kauuuu....
kejut lak en.somi...die ckp die ade hal haritu so x dpt join...ok fine...kejut plak ajib n mayah...siapkn derang sume terus desup g skolah nazhan yg 5men jek dr umh...fuhh nsb bek skolah dkat....

smpi skolah nazhan tngk2 parking dh xdek org...sume dh kumpul kt padang...ms tu kul 8.05pg...eh x kn la punctual derang sume kn...heeeeee aku pong gegas2 heret si mayah n ajib g padang....nazhan dh pegi dl...x menyaboo kn...smpi padang crik cekgu pra nazhan xdek...jmpe pembantu die jek...pembantu die ckp lmbt lg kot start...tnggu wakil rakyat la...VVIP la VIP la...kul 9 gak kot start

huuuuuuu aku pong lom brekfast lg so g la kantin...tngk menu...nasi ayam rm1...milo ais 60sen....mi kari rm1...nasi lemak rm1...eh murah nyerrrr pe lagi mentekedarah la kn...kantin skolah kot...harge pong harge bdk2 skolah la...hikss
ngah2 mkn tu tetibe dngo pengumuman ketibaan VVIP sume siap perbarisan murid2 kn...adoi tercekik nasik lemak aku sbb ajib sebok nk tngk abg die berbaris...mkn laju2 la aku ngan si mayah kecah2kn nasik...eiii org tngk msti ckp kelibut nyer la aku time tu...huuuu

ni mase br smpi.....nmpk x nazhan mane??? tu yg pki topi kaler biru ngah garu2 blakang bdn tu...heee....pompuan yg pki tudung tu la pembantu cekgu pra-sek nazhan tu...
nazhan malu2 sbb nmpk mama n adik2 die dtg support....dlm ramai2 budak pra ni ade la 5org jek kot mak2 yg dtg tngk sukan ank2 derang...mase aku smpi ni aku sowang jekla mak bdk yg hadir...yg lain x tau la...keja kot...heeeee

tetibe ajib menyelit....pastu hentak2 kaki sbb nk topi cam abg die tu...mane la dpt...dh tentu la tu tuk bdk2 pra jek...heh...
nazhan ngan kengkawan....heeee

ajib ngan mayah x pueh ati kne halau kuar...hikss...sebenonyer parents x leh ddk sini...ni tuk murid2 berkumpul sblm game start...parents ade khemah die sndri...tu nmpk x line merah putih tu...haaa tu kire smpi line tu bdk2 x leh kluo dr kawasan n org luar pong xleh msk kawasan tu....hikss
tp aku kn mak yg kalut...sbb aku tau nazhan dtg pg tu x brekpes lg kn...so aku blikn la roti ape sume...ghupenyer die smpi2 jek pembantu cekgu tu dh bg brekpes ngan air siap2...mmg d providekn...so roti2 sume yg aku bli tu aku la yg bedal...hikss
ni kumpulan merah...besela umh sukan mcm kite jugak ms skolah2 dl kn...ade umh biru,merah,ijau n kuning...bezanyer bju budak2 ni lawooo....kaler2 derang mnyerlah...ske kaler merah,biru n ijau derang.....nice jek...hiks...maskot kump. merah ni ialah angry bird...aku tkot nk amik gambo dkat2 dh kata parents  x leh msk sini kn...kang aku amik gambo kne halau plak...sape yg maluu??? mak jemahhhh jugek...so amik gambo curik2 dr blakang jela yek...heeeee
ni kump biru...siap bunge2 lg kt kpala...sweet jek....perbarisan kump biru ni yg menang...game2 pong rsnyer kump biru yg menang sebab aku tngk kn kump biru ni rmai bdk2nyer yg tinggi2 n bdn beso2 banding ngan kump len...mmg la bleh menang kn...heee
ok ni pandangan dr khemah parents ek....tu jela murid2 skolah nazhan ....x ramai pong...aku tngk pong cam alahaii sikitnyerrrrr murid2 skolah ni...x mcm skolah aku dl...ok stop nk compare2kn...heh

ok ekceli skolah kt area umh aku ade 3 la yg dekat2...so ikot sukela nk anto ank ke skolah yg mne...ade yg anto ikot laluan nk g kje...ade yg crik plg dkat ngan umh....ade yg crik yg dkat ngan umh bbsiter...ikot la kn...mcm aku sbb nazhan g skolah pong van skolah yg amik so amik yg plg dkat ngan umh bbsiter la kn....n skolah ni sebenonyer terletak kt ceruk kg...mmg kg btol2 kg kt kuang sane...so bdk2 kt skolah ni pong berasal dr yg ddk kt dlm kg tu jugak la...sbb tu x ramai...heeee
tp ok la...ms YB berucap tu aku dngo la die luluskn bnyk peruntukan tuk skolah ni sbb skolah ni kire cam skolah luar bndr kn...bdk2 yg dpt kputusan cemerlang pong bnyk gek dpt ganjaran dr pihak yg berkenaan....kire dpt perhatian la...alhamdulillah...nazhan sok taun 1 pong skolah sini gak...dh daftar dh pong...heeeee

ni mase tnggu turn nk games...bdk2 dh bosan...tnggu dr kol 8 lg kt sini...ms ni dh kol 10 kot...pembantu cekgu tu pong asik la terjerit2 suh bdk2 ni beratur n ddk diam2 tkot ilang ke bdknyer jenuh nk g carik...aku pong x psl2 terjerit2 suh bdk2 ni diam...yg main pasir lain...yg bergado lain...yg main kejar2 lain...yg merengek2 nk air la...lapo la...nk kencing la...mcm2...budak2 kn...heeeeeeeee
tak terkecuali bdk kecik ni...dh d bgtau parents x leh msk line merah putih tu tp die ape peduliks...nk jugak ddk sme2 ngan abg die...dr luar padang duk jerit abammm abammmm pnggl abg die pastu de sowang bdk ni mrh mayah camni "diam la budak kecik...bising jek abam abam" padahal aku berdiri sblh mayah ni...die x tau ke aku ni mak bdk kecik yg die sound tu??? heh
pastu nazhan dtg ckp kt bdk tu "knape mrh adik kite?"
budak tu "eh adik awk ke? sye mne tau...sowiii....heeeeee"
huh nsb bek ko mntk maap....
pastu bile dh ramai2 tau bdk kecik ni adik nazhan ape lg...ramai2 la kerumun si mayah ni...rimas mayah tau...heee...x la die ske jek...die kn peramah...sume org die nk tgur...so bdk2 tu pong ske la layankn die...tu nazhan ngah btol2kn rambut mayah yg serabai...aku dh ikat dh rmbut die tp si mayah ni g tarik ikat rambut tu...huh sakettt hati....
pastu suke btol bukak2 kasut die...nazhan jugak yg pakaikn blk...
tp ok la mayah ni die behave jela sepanjang sport day tu...xdekla lari jauh2 dr aku...still klu aku pnggil tu die lari ke aku blk....n die pon main2 sblh aku jek...ske kot tngk org rmai2 kt padang tu kn....cume si ajib tu la...ikot kpala die jek jln2 sowang2....die ckp aku ske tnggl die...padahal die yg jln menonong mcm dh bese ngan padang skolah tu kn....aku dh la skt tekak...kne jerit2 lak lg pnggl die...ngan ade lagu2 berkumandang yg skolah ni pasang nk bg meriah...siap bile time lagu2 yg fofular bdk2 ni nyanyi rmai2 kauuu...kemainnn....ceh mcm la aku dl skolah x mcm tu ek...hiksss
hah nengok...die hentak2 kaki lg sebab nk pki mask ni...ni mask kump sebelah ni...selambe jek die rembat n pakai...nsb bek la die x mntk nk bwk blk...cekgu kump sebelah pong xdek la sound...die snyum jek bile nmpk ajib pki...dlm hati die aku x tau la die ckp pe ek...hrp2 die x kesah la...heeeeeeeee
ngah berbaris nk start game....snyum dlm nerves...heeeee
ok ni gambo yg aku zoom....mmg saje aku x nk clearkn...hiks...ms ni kul 11 tngari...gile ngah panas terik time ni...bleh x acara bdk2 pra ni acara last skali...cian bdk2 ni tnggu dr pg kol 8...gamesnyer kol 11...sabo tol aku tnggu kn...heeee yela nk tngk ank sukan katanyer....nazhan yg kump kon kaler merah 3 dr depan...
ok lariiiikkk....nazhan yg nmpk kaki jek tu...die lari laju sngt...aku smpt snap kaki die jek...heeeeee...derang main pas2 kn bndealah circle yg derang pegang tu ngan berlari secara zik-zek...sonang yoo games ni...mase ni aku la yg terjeri2 tepi padang suh nazhan ni lari laju2...OVERRRRR....smpi kn mayah n ajib aku x tau derang g mane....hahahahhahahahah saboo jela...
akhirnyer...yeyyy kump. nazhan dpt no 1....heeeeee
ape2 jekla...pastu kn bleh x tnggu kemain lame...acara bdk pra ni SATU acara jek...pengsan aku nokkkk...pembantu cekgu kata banyak acara patutnyer tp sbb x cukup mase so smpt buat 1 jela...uhuhuhuh...xpela satu pong satula...leh blk awl...x snggup oi nk berjemur lame2 tngah panas tu...ai kn puteri lilin...phuiii...heh
eceh2 gaya seorang pemenang...hikss...ni kump nazhan la yek...suke tngk bdk2 ni....gumbiraa dpt no 1....pastu blk x nk bukak medal tu nk pki jek smbil tnjk kt kwn2 1 tmn...hikss

pastu kn dlm ramai2 ni nazhan la yg plg tnggi n beso....mmg bdk2 skang ni saiz die kcik2 ek...aku tngk bdk darjah 1 lg kecik dr bdk pra...tp xpela yg pntg derang sume sihat kn....tp kn aku tingat yg YB tu ms berucap ade ckp lbih kurang camni la "sye berase gembira pd hari ini kerana dpt melihat ade juga d kalangan murid2 d skolah ini yg berbadan besar" eh ape motip YB ckp cenggitu??? mgkn die nk ckp sblm ni bdk2 skolah ni saiz die kcik2 kot...heeeeee kdng2 kesian tngk bdk2 tu g skolah...bdn kecik beg beso dh mcm pikul beras jek aku tngk...heeeeeeeeeeeee
ngata ank org...x sedo ank sndri si mayah tu pong bdn kecit jugak...uhuhuhuhuhuhu

haduiii pnat jari aku menaip pnjg berjela nih...bnyk lg gambo tp tkot korang pengsan plak nk layan kn...mls nk buat ber part2...lgpong 1 acara jek pong sukan yg nazhan masuk...x yah la nk kecoh2 sngt kn...tnggu la taun dpn time nazhan darjah 1 mgkn bnyk acara die dpt msk....insyaallah...

ok dah tu jek...selamat bekerja....heeeeee
*eh harini nisfu syaaban kan? jom reramai gandakn ibadah tuk tutup buku n bukak buku br...jom2*

10 comments:

  1. wahhhhhhhhhh nazhan johan la.....tahniah2....sonok ar ko dpt msuk padang skli ekk.....cbuk je ko tu kn...tapi tahniah la tuk ko jugak sbb berjaya mengawal situasi ank2 ko tu...syabas2 insp.sahap !!
    ~tompok puteh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhahahahha yela sngt berjaya mngawal situasi ek...org tngk pong ngeri aku terjerit2 cam hape kt tngah padang tu...heeee

      Delete
  2. wah..tahniah....tahniah..team nazhan juara!! bangga laa anak bujang ko...mau seploh hari seploh makan tak abis citer team die jadi juara hihihihi....

    wey, camme laa leh tak ko takpasan tarikh tu...seb baiklaaa terkocoh2 tu sampai gak ke padang.....tapi tu la kan, tang budak2 menunggu tu mmg kesihan...budak2 tau ape, lame menunggu dtg le bosan dieorg....penat le cikgu dok memekak memanggil2....sian ....tapi seb baik semua berjalanl ancar dan yg paling penting cuaca okey....kalo hujan mmg lari laa program.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhah tu la psl....nsb bek aku tingat cam nazhan ade tnjk 1 surat...klu x kompom aku kne bebel ngan die sbb x ingt hari sukan die....hikss...heeeeeee

      Delete
  3. Bestnye..meriah...
    Tak sabar tunggu anak anak membesar..nak gi teman tengok.hehe

    ReplyDelete
  4. wey, ko nape tak update dah berjaman lame nieh......aku babab ko nak tak?....(garang ni..garang ni...)

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee