Friday, July 27, 2012

salam jumaat pertama d bulan ramadhan...

                                        
                                           
                                                    pic from gugel - cikpuanstrowbelang.blogspot.com
                                                                                  tengkiuuuuuuuu
Assalamualaikum sume....ade yg rindu aku tak???....heeeeee
nmpk gambo atas tu....
so korang tau x sbb pe aku lame mnyepi...heee
yeee aku terkena demam campak u ollsss....dh tua2 x brape nk bangke lg ni br nk kena...
x tau la dl kekecik aku dh pnah kena or blom...x ingt...doc n nurse tnya aku jwb x pasti jek
sbb tula blog ku lame mnyepi...sbb ngan blog2 pong terjangkit dmam campak tu...heee
tp alhamdulillah la dlm umh tu aku sowang jek yg kena...ank2 n en.somi x berjangkit pong...klu ank2 pong kena x tau la nk ckp pe...

aku start dmam dr 11hb 7 2012 lagi*siap tarikh lg aku bgtau*...melepek gile...x leh nk bngn...makan pong x bleh...sengsara x....aku just minum air n mkn ubat jek...
skalik hari ahad 15hb 7 2012 tu en.somi masak2...tngk bini x larat kn...x kn nk tapau kt kdai jek....ms en.somi masak2 aku rs len mcm...rs cam gatalnyer bdn aku 1 bdn....x lame pastu kuo bintik2 merah kt muke...pastu muke aku jadik menggerutu cam kne semut gegata tu ha....jadik bengkak2 muke aku...en.somi cpt2 suh aku tngk cermin...aku pong tngk...halamakkkk...kenapekah muke aku jadik camgini????en.somi ckp aku allergik ubat...sblm tu mmg dh g kinik tp doc bg ubat dmam n batuk jek...n slame ni aku mmg xdek allergik2 pd ubat or ape2 jela.....

pastu x sdap ati g lg kinik...nurse ckp "dmam campak ni...cane leh kena?...dl kekecik x dpt injection tuk dmam campak ke?...jangkit sape?...camne la bleh jad kes camni...org dewasa bese x kena dh...bese kanak2 jek kena"...pastu ape ntah lg die membebel...mase tu aku mmg dh x larat gile...mmg rs nk tdo jek kt kinik tu...dh la org rmai...kene bebel ngan nurse plak...adoooyai

so dpt la MC smnggu....pastu klu x ok lg doc suh dtg lg check n smbg MC....n doc suh stopkn brestfeed ank...so mayah terpakse duk jauh2 dr aku...tp mlm pertama jek die tdo asing ngan aku...mlm kedua dh mngamuk sbb x dpt susu mama die...terpakse minum susu lembu...tp sbb aku x smpi hati...tiap sejam die bngn melalak...tdo die jadik x lena...slalu mlm2 skali jek die bngn tuk minum susu aku....so aku tawakal jela bg jek die susu aku....ngan harapan die x berjangkit ngan aku...mse tu mmg dmam x kebah lg...bintik2 plak mmg dh kluo 1 bdn sbb aku terus minum air klapa kn...

mase aku MC mmg budak2 tetap duk umh bbsitter...mase tu boringnyer x tau nk ckp la...tngk tb n tdo jek kje aku...mmg x larat nk buat kje umh...sume tu en.somi take over...maceh en.somi ku...heee bile lg nk manje2 kn...hekhekhek

ms puasa 1st day sabtu lps aku x ok lg sebenonyer tp gagahkn jugak pose...n alhamdulillah mase tu aku dh bleh mkn nasik...tp sikit jela...tetap cam x lalu nk mkn....berat bdn pong turun tp x bnyk la...lemak dh tepu kn mmg ssh nk turun...huuuuu...

isnin lps dh start keja walo bintik2 x ilang lg...tp dmam dh kebah n aku mikirkn keje mmg bnyk yg urgent...nsb bek de kwn2 leh tlg siapkn...tp x siap jugak lg...so smnggu ni aku pulun buat kje...

n yg x menahan tu bintik2 merah kt muke dh bertukar jadik hitam...aku x tau la campak aku ni dh hilang or bintik hitam ni kesan dmam campak tu...tp kt bdn n tmpt2 len bintik2 tu dh hilang...cume kt muke jek x hilang2 lg....
ouh lg 1 kesan dmam campak tu jugak...smnggu mata aku rabun...kabur2 jek...msk tuk sahur pong dlm kabur2...huuu...tp ni alhamdulillah dh ok dh mata aku...seb baik la...klu x mmg kne pki spek la aku...huuuuu

ouh ye...psl bintik2 hitam kt muke aku ni kn...1st day dtg keja pnat aku nk menjawab org tnya knape aku x dtg keje sementelah smnggu lbh aku cuti tu henset aku pong dmam...off sentiasa....tp aku dh bgtau bos la yg aku mc n kena dmam campak kn...nmpk sngt ramai yg concern kt aku kn...phuiii...heeeeeeee

1st day keje bos aku tegur "ya allah...pesal muke ko nih...nmpk ko tua sblm waktunyer..." huuuuu
2nd day keje bos aku tgur  lg "eiiii muke ko tompok2 mcm kucing dh aku tngk" huuuuuu lg..
3rd day kje bos aku tgur lg "kasihan ko kn...dh la x lawo...ade tompok2 kt muke bertambah x lawo la ko....dh la ko sowang jek pompuan kt sini...muke lak jadik camgini kn...kasihannnnnnnn" hurmppppppp....klu korang duk tmpt aku pe korang rasa???
walopon ko bos aku tp aku menjawab jugak "EH SEBOKKKKKKKKKKKK JEKLA....MUKE SAYE...SUKATI SAYELA...SEBOKKKKKKKKKKK JEK...HUH"
hahahahhaha ko brani ckp camgitu kt bos?....abes dh aku makan ati...sentap sume ade...sbb tu aku brani...ouhh lg 1 sbb aku dh dpt kenaikan gj sbb tu aku brani ckp camgitu...
hahahhahahahahah...tengkiu bosssss....

x la...aku tau bos aku gurau2...dh phm pangai die...bile aku jwb camgitu pong bos aku gelak2 jek...aku tau die saje usik aku...so x yah nk sentap sngtla

tp skang ni yg aku sentapnyer sume org dh tgur psl muke aku ni...pegi sne org tgur,,,pegi sini org tgur...smpi aku jln tundukkkkkk jek mcm nk cium lantai dh kekdahnyer....ouhhh bintik hitam..knapela ko ade kt muke aku....ngapela ko x kuo kt bdn aku ke....kaki aku ke...tngn aku ke...xdek la org nmpk...ni kat MUKE jugak ko nk kluo ek

korang rs aku kene pki purdah ke??? x pong ce suggest kn aku kne pki ape tuk ilangkn parut dmam campak ni...ouh lg 1...aku bkn kena ciken pox yek...yg menggelembung2 berair merah2 n klu kering berkuping2 tu tau...aku bkn kena camgitu...aku cume kena bintik2 merah jekla...tp beso2...ikot saiz bdn la kn....
huuuuuuuuuuuuuu

sekian kisah saye...
slmt berpose kawan2...heeeeeeeee

3 comments:

  1. alkisaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....haaa panjang tak aku nyahuttt tuh....heheeheh

    ko sebijik mcm laki aku, dah tua2 bangke baru kene ciken pox...tapi betul kooo...dah tue2 kene mmg seksa...baik kene kecik2..scar tu leh baik lagi...ni bile tua2 kene mmg makan hati le ko tgk scar ko tu.....

    kat opis aku ade sorang ni baru kene...terus gile scars die...sampai die risau2 giler2.....tapi nak buat ape pun takleh...so aku soh die pi farmasi cari ubat scar...n mkn pil vitamin c heeheheeh...ko pun buat le gitu....kalo ko byk duit leh amik botox terus (mampus kene terajang ngan ko ni karang hahaah)

    ape2pun chill okey....raye kang pakai purdah (mampus kene terajang ngan ko lagi sekali ni karang hahaah)...gurau2 jek beb....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kui3 ye ye...td ade bdk suggestkn bli vit c tu jugak...aku sentap bile org tngk aku smpi kerut2 dahi tngk scar aku ni...siap belek2 muke aku beria...rs nk terajang jek...nsb bek la kwn kn...hiksss

      ermmm ok rye ni ddk umh jek dendiam...tp rsnyer aku nk pki mekap tebal2 la...mcm pngantin tu kn...kdng kemain bnyk bintik hitam tp bile kawin solek2 ilang dh bintik hitam die...aci x buat camgitu...heeeeeeeeee

      Delete
  2. sab0 byk2..dugaan sume ni..

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee