Monday, June 25, 2012

RepOrt caRd nAzhAn.....

assalamualaikum sume....slmt hari isnin yg cerahhh.....heee dh tngari br nk update....hekhek....eh x la ni cite pg td dh create tp ni br nk publish sbb ingtkn dh publish td tp duk diam dlm draft ghupenyer...uhuhuhuhuhu.....

ok nk cite psl report card nazhan...
hari jumaat lepas adelah hari tuk amik report card kt skolah nazhan...
smnggu sblm tu nazhan ade bg surat tuk makluman ibu/bapa....
aku punyerla eksaited kn...1st time nk amik report card anak...x sangke ank aku dh besooo....dh kena g skolah amik report card die...hikhikhik....kengkawan yg baya aku ank br nk msk umo setahun yg ade....aku plak dh bleh merasa amik report card ank aku awl...rezki masing2 kn...ALLAH dh tetapkn...alhamdulillah....heee

seminggu tu jugak nazhan asikk la remind kn "mama jumaat ni dtg skolah abg tau"
aku pong  "iyelah bang..insyaALLAH"
tp d sebabkan hari rabu tu aku dh cuti sukatiaku jek so ari jumaat tu segan nk apply cuti lg kt bos aku...padahal boleh jek...lg plak jumaat kn opis aku halfday kn...tp d sebabkan aku ni pekeja yg berdedikasi *mata kujulingkn ke atas* maka aku x sanggup la nk amik cuti lg...

plannyer aku n en.somi nk g la skali...semangat ok...pastu en.somi pong ckp...xpela biar die sowang jek yg g amik...nnti klu de pape die inform la kn...sedehh beb ku rasekan...yela 1st time kot nk merasa amik report card ank kn....pastu aku suh en.somi rahsiakn dr nazhan...jgn ckp kt die mama x dpt pegi kang muncung 14depa plak die tu...

so jumaat tu en.somi pong g la skolah nazhan...nazhan ni br pra-sekolah yek...taun dpn br darjah 1....kemain pra-sekolah pong ade report card2 yek...baguihhh....

start dr kol 10 aku asikkk la sms la...call la en.somi tnya cane cane cane...smpi rimas kot die...hahhahahahhahah sebok jek bini die ni...x reti saboo...dh die ckp nk bgtau tu tnggu jela...ni x....asikk la tnya dh belom dh belom...hikhik..

pastu dlm kul 11 lebih en.somi call...urusan dh settle....so aku tnya la

aku : so camne??? *nada x sabo*
en.somi : ok
aku : eh x kn ok jek...cekgu ckp pe?
en.somi : alaa nnti blk awk tngk la report card die
aku : alaa lmbt lg nk blk...cite jekla
en.somi : sye otw nk g keja ni
aku : tp jauh lg kn...cite laaaaaa.....*x putus asa n x reti bahasa,...ngeee*
en.somi : ok,...cikgu die ckp nazhan ok kt skolah....blajo ok...peel ok....yg bangga tu cekgu die ckp die ni ade sifat berani ke depan...klu cekgu tnya or nk volunteer ke die org pertama yg ke depan or angkt tngan
aku : ngeh ngeh ngeh,,...x sngke...ok pastu cekgu ckp pe lg???
en.somi : cekgu ckp lg die ni sensitif...ikot mama die la ni...x leh d tgur sikit nk meleleh *eh aku plak yg kena* pastu cekgu ckp die ni bnyk ckp kt skolah....3 kali cekgu ulang ckp die ni bnyk ckp kt skolah...time mkn nk ckp...time blajo nk ckp....rehat pong nk berckp...
aku : eh yeke...kt umh x cam tu pong *smbil ingt2 blk kt umh nazhan camgitu ke?*
en.somi : ntahla tp sye dh sound nazhan tu dpn2 cekgu td
aku : eh yeke
en.somi : yela...sye pesan kt dlm kelas jgn asik nk berckp...dngo cikgu ngajar....klu cikgu tnya br ckp
aku : abes nazhan ckp pe?
en.somi : die ckp "baekkkk ayahhh"
aku : heeeeee
en.somi : eh dh la...nnti kt umh kite cite lg....sye nk g opis ni
aku : heeeeee ok2...
en.somi : haa lg 1...awk tau x dlm kelas td sye sowang jek BAPAK budak yg dtg...bdk2 lain sumeeeeeee MAK derang yg amik report card tu tau...cekgu siap puji sbb sye yg dtg...siap tnya mama nazan mne
aku : ngeeeeeee yeke yeke yeke...xpela insyaallah akhir taun pnyer report card sye amik lak yek....tukar2...heeeee

ok maceh en.somi atas info2 walo tau die serabut ngan bini die yg x tau sabo nk tau perkembangan anknyer...hikhik

nila si budak yg bnyk ckp kt skolah tu...cekgu ckp die bercerita x habes2...hadui ikot pangai sapela tu kan...hik3

papepong nazhan...mama bangga ngan abg....teruskn usaha utk berjaya ok...n ingt janji abg dh beso nnti nk belikan mama umh besooo...kete besooo...
hahahhah dasar mama mate duitan...kui3
gurau jela...heh tu pong nk kecoh...eh heeee

ok dah tu jek...smbung keje wehhh...bace blog jek...eh tu aku la tu...heeeee

5 comments:

  1. alhamdulillah!!

    good job nazhan...aku suke part berani ke depan tu...jarang tau budak berani mcm tu...ade talent jadi leader nie anak bujang ko....mau masuk darjah satu nanti jadi ketua darjah nie heheehehehe.....

    betul la ko, selalu mak2 je yg pergi tau....bapak2 jarang...tapi aku tak, aku suruh jek laki aku pergi wakakaakakak...same cam ko, ujung tahun baru aku pergi heehehehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouhh gitu ke??? ok la tu...fair n lovely kn...hikhik...

      alhamdulillah perkembangan skolah ank aku positif la kn...hrp2nyer berterusan smpi die beso nnti...amin insyaallah....

      Delete
  2. ala ko tu alasan je x nk pegi tu kannnnnnn...elehhhhhh...ko tgk aku ni dua2 ank akunye report card aku sorang yg amik tau..skolh pg skolh ptg.....tapi rmai plk kaum bpk yg dtg tu...heeee..ape pn keep it up An...brani mcm bpknye...gembeng mcm mamanye...muahahahahaha...
    ~tompok puteh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh ehhhhhhhhhh brani kao mngatakan gembeng mcm aku ek....walopong mcm btol jek...hikhik...

      ko lain la...ko dh biaseeeeeee...aku x biasaaaaa...tkot sesat lak dlm skolah tu kang....kui3

      Delete
  3. betul la mak yg terlebih xcited bab2 sekolah anak2 kekek cam sy ada baru 4thn masa ambik report card gabra gile kekekke ...

    gud luck to nazhan !!

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee