Monday, June 18, 2012

mengantuk nyer la petang ni...

sebab mengantuk??? tidaklah d ketahui.....nak kata keja xdek...ade jek ni ha...mgkn sebab keja aku ni slow sebab tu aku mengantuk...eh tp bkn hari2 pong mengantuk je ke aku nih??? eh tak ek...arini jek ngntuk len mcm...mungkinkah kerana harini hari isnin??? hurmmmpp....ngado2...heh



assalamualaikum sume...selamat soreee.....dh makan??? dh solat??? klu dah alhamdulillah....

sebab mengantuk kan

aku tepek gambo kesayangan aku nih.....


mlm td...sebok suh aku ikat kain lampin die tu kt leher...ingtkn nk watpe la...die ckp nk ebang2 (bace : terbang) sah abg2 die la ni yg ajar...pngaruh cite wonderpet yg pki ni tuk terbang tuh....eh yeke cite wonderpet...hekhek ah blasah la...




ajib plak...aku tnya...ngape lilit kt pinggang kain tu?...die ckp nk jadik cam pendekar katanyer...ok tp knape tngn tu cam pegang pistol??? takpahamlamamangankamuniajib....heh


kesayangan hamba....ajib kata nak jadi pendekar tp wat gaya otomen ape kes??? mayah x redhooo d peluk si nazhan...die x nak bergambo sebenarnyer....sebok duk panjat sofa tu n nk terjun...nk bg efek kain tu terbang2 kot...tp si abg pakse gak die amik gambo sesame....ngan arahan si mama...eh heee....



yg klako nyer si mayah tu bleh plak die berdiri dpn kipas stand tu sbb nk bg kain die terbang2 n rambut die pong mengerbang d tiup angin kipas...sapooo la ajar wat camtu ek mayah....huuuu



eh eh nk bgtau ni....semalam kn buat pertama kalinyer aku berjaya masak 3 benda....1st time ni okeh....tepuk la tangan (ceh xdek sape la nk tepuk tngn tuk kamuuuu...heh)

yeyyy aku berjaya buat iniiiiiiii......


bubur kacang ijau d selami durian.......




pulut n serawa durian.....and


kuih kasturi yg hangus sket (yeke nme kuih ni kuih kasturi???) heeee



kuih ni peberet aku tau...gigih mesej2 tnya kakak aku camne nk buat...enpon aku x canggih....xleh nk gugel2 resipi...x leh nk wasap2 org len...msj jela boleh pong...kau ape pedulik??? eh mrh plak...hiksss...

kuih ni sebenonyer kacang ijau yg berlebih buat bubo tu...aku rebus kacang tu...duk panggil2 en.somi tnya bnyk mne nk msk...bnyk ni ok x....aku tnya die...die ckp ok la tu...skalik kacang tu dh msk n empuk amik kauuuu...penuh 1 periuk....pastu garu2 kepala (maklomla pestime nk buat kn...mne tau brape bnyk kacang nk gune) klu ikot resipi 1 cawan jek...tp aku ni kn bajet dh terer msk so aku ingt nk msk lebih nk bg jiran2 kn...tu yg nk msk bnyk sket...skali terlebih banyakkkkk kacangnyer....so pk2 nk buat ape kacang yg lbih tu...tingggggg...tingat kuih peberet aku ni...tu yg msj akak aku tu tnya resipi kuih kasturi...



en.somi dh ckp siang2...klu x yakin nk buat...x yah buat...kang x jadi membazir.....lg 1 die dh tau dh bini die ni x berape nk terer msk...bkn x pandai ok...heeeeee hihihi nak jugak tu...

sume ketiga2 masakan ni en.somi dh warning awl2 ok...x reti x yah msk...tp aku kan bersemangat waja la sangatttt op kos la nk buktikan kt en.somi aku bleh buat kan....padahal dh berpeluh2 siap jampi2 moga2 masakan aku tu menjadik la...



alhamdulillah berkat memasak ngan sepenuh hati dan kasih sayang bluwekkk akhirnyer kire jadi la utk org yg pestime msk masakan ni kan....en.somi komen OK jek..xdekla die ckp TAK SEDAP....en.somi aku mmg klu komen straight to the point yek...klu die rs x sdap die akn ckp direct x sdap...klu sdap die ckp ok or tmbah beberape kali...hikhikhik.....tp die komen direct tu ngan aku jela yek...klu ngan org len sdap ke x die ckp sdap jugak.....menangis oi klu dngo kritikan die....nsb bek die x jadik juri mastercep...heeeee



tp sbb dh bese kena komen direct camgitu aku dh bese dah....aku lg ske die komen direct dr die komen nk jg hati....sndri phm la yek....at least klu x sdap lenkali aku leh usaha lg jadikkan masakan tu jadik sdap plak...smangat wehhh...jadinyer bile masakan ni sume dh msk bile time die nk rasa tu moke aku dh mcm selebriti mastercep kite bile time tnggu nk kne komen dr cef joe or cef zubir tu...moke mcm nk menangis okeh...hikhik...klako....muke aku la tu yek....heee



kirenyer ok la kn....lenkali bleh masak lg...yeyyyyyyyyyyyy



ok-aku-dah-x-mengantuk-dah-boleh-la-sambung-keja...heeeeeee....

8 comments:

  1. terliur serawa duriannnn..huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ihihihih ampunkn saye...x berniat nk buat anda terliur...(tipu...mmg berniat pong...hikss x baik sungguh)

      Delete
  2. Heheheeheh kelako laa tgk mayah ni...gitu le kan kalo atas2 abg...main pun dah ngikut abg2 nye....siap nak jadi mcm superman plak hah hihihihi....sorang2 ade peel masing2..... jadi pendekarmlah...adoi tegelak haku tgk....

    Amboi2 mcm mknn ko masak hah... Mentang2 musim doyan...akui terliur tgk serawa tu...peberet aku tu....boleh mkn mcm mkn sup la aku keje kan...dok hirup2 je hah hihihihi....kuih kasturi tu mak aku rajin buat...biase kalo buat bubur kcg hijau la...mcm ko nie....aku suke gak mkn tp kene goreng garing2 sedap je kerap kerup....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kui3 kan...klu atsnyer abg2 jadik la camgini...klu atsnyer kakak2 jadikla mcm dayyan...eh heeeeee....

      ye lorr...aku mkn sikit jek duyan tu...pns kot...tu yg buat mcm2 berasaskn duyan tu...pengsan la mkn menu sume nk ade duyan kn...hahhahahahah....aku pong ske kuih tu klu rangup2 n intinyer empuk...lembutttttt jek...slurppp nk buat lg lah...heee

      Delete
  3. nampaknya Kak Nida kena belajar masak dengan mrs ecam ler.. sebabnya Kak Nida lum pernah lagi masak tu semua..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaaaa kak...jgn la ckp camgitu...malu sye....apela sngt yg sye msk klu banding ngan menu2 yg akak msk tu...lg gorjes...heeeeeee

      Delete
  4. yeyyyyyyyy bravo2......akhirnye....terpampang jua hasil air tgn ko kn...you go gurl....ceh...
    ~tompok puteh~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahahhahahah malu la ai yu ckp camgitu...awww...hikhik

      Delete

maceh sbb sudi komen yek...heee