Wednesday, May 9, 2012

aku x takut air.....

assalamualaikum sume...heee title kn...
kesahnyer ank aku si mayah hani ni la...die mmg jenis x takut air...bahkan pantang nmpk air...x kirela lopak air ke...lecak ke...parit ke...yg penting ade air...kompom lajuuu jek die nk masok lam air tu...klu mandi plak jgn cakap la...slagi die x puas main air ko jgn la pakse die kluo dr blk air...mmg mngamuk la die...tp aku dh tau dh cane nk bg die cpt2 kluo dr blk air...cpt2 tutup pintu blk air cam nk kunci die kt dlm tu or offkan jek lampu blk air tu...kompom cpt2 die kluar dr blk air...hikhik...

mayah hani ni ske btol berus gg...bkn btol pong die berus gg...tp beria gak la nk memberus...aku ske blikn berus gg yg berbentuk2 cumel2 tu...maklom la dl mama nyer ni ms kekecik mne ade pattern2 berus gg yg memacam bentuk tu kn...so ni la ms nyer nk bli ye dak...walo bkn aku yg pki...tp ank aku yg pki...kire puas la jugak dpt bli berus gg cumel2...hikhik

sbbkan die ni ske men air...cuti ritu bwk la die g umh akak aku...umh die kn de siming pool...so tumpang la kn...pelampong die yg jenis tuk bb tu mne ntah...so pnjm la pelampong ank akak aku pnyer...pelampong tuk bdk beso pnyer ni...saiz nazhan n ajib...tp slambe jek mayah hani ni masuk lam pelampong tu...x takut pong die terjerlus ke ape...aku plak yg terjerit2 kt tepi pool tu tkot die terjerlus lam tu....tp adela skali die cam tenggelam sbb bdn die kn kecik kn...tp dpt d rescue ngan ank akak aku...fuhhh nsb bek...lps tu ingtkn die dh serik...eh takkk....makin galak plak die nk turun berenang lam pool ni...heii layankn jela...

 kaki die x jejak sngt mase ni...tp mcm jejak kn...aku plak yg seriau duk tepi kolam ni..

 cam pandai berenang jek kn....heee

 ekceli ajib n nazhan adela pantau si mayah hani ni tp punyerla mayah hani ni memekak x bg abg2 die ni pegang pelampong die...bajet die pndai berenang dh la kn...siap nk kejar2 abg2 die dr blakang lg...

mase ni aku dh ajak naik dh...gerimis dh ni...tp xdek nyer die nak...slambe jek kuis2 kaki die nk g tengah kolam...geram jek aku....aku x leh turun pool ni...kang air die tuko kaler len plak...so suh abg2 die tarik jela die naik atas...heh

de skali yg klako...tp aku x amik gambo plak...si mayah hani ni pndai plak angkt kaki die lurus ke dpn n terapung2 la die ke tengah ke tepi ikot gelombang2 air tu...pndai tol buat gitu...sape ntah ajo...bdn die ringan kn...senang la nk terapung...cube mama die ni...heh jgn kata terapung...surut kot air kolam tu bile mama die masuk...huuuuuuuuuu

ok xpe misi ngah berjln ni...target sblm rye ni nk ubah penampilan...x mo dh mok2 cam skang...hrp2 jadik knyataan...leh la swim2 ngan mayah hani tnpa segan silu air kolam surut ke ape...kn cayang kans....hikss

dah tu jek nk apdate...jom start wat kje...heh

4 comments:

  1. Wahhhhh misi diet tuuu.... Boleh beb yg penting cekalkan hati.... Tips aku senang, rajin puase n mlm no heavy meal.... Insyaallah turun.... Eh lg satu jgn tgl pki korset.... Insyaallah turun....

    Amboi2 mayah, kemain gelitis dpt main air.... Tergelak2 aku bace ko.... Siap pi ke tgh balik x mo org amik die naik ye hehehe.... Bijak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahhah yeke...thanks ek share tips...skang ngah usaha x mkn heavy bile mlm...korset??? ermmm cam x rajin...hahahahha ok2 pasni akn ku rajinkn diriku...yeahhhh...heee

      Delete
  2. kekeee...aku pun kurus gak, meor dh warning suh kurus pas beranak esok.. ikut kan aku, tunggu je la anak dh 3 esok..baru na kurus.. hihi. tp xpe la, suami dah bg semangat kan.. kita on je. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oit jgn wehh...klu ank 3 br ko nk kuyus kang jadik cam aku...SUSAH...bek ko start pas ank sowang ni...kang dh ank 3 xdekla seksa nk trnkn berat...hikhik

      Delete

maceh sbb sudi komen yek...heee