Thursday, September 15, 2011

adventurenyer rye kami.....

as-salam n muning sume....pe cer rini heeee...cite rye aku x abes lg...sume ni blaku pd rye 1st yek....tuk pngetahuan sume rye 1st adelah hari tuk meround umh sdara mara...mmg dr pg smpi ke mlm gak kekadang ktorg meround...mmg kne abeskn rye 1st tu sbb rye ke 2 kami akn ddk umh sbb de marhaban lelaki...rye ke 3 plak de marhaban kaum pompuan...mmg tiap2 taun gitu la cara fmily aku beraya....yg bestnyer kadang abg aku siap bwk wisel lg...agak2 terlebih lme kami lepak satu2 umh wisel pong berbunyik la tnda time's up...hikhik...klako....

sblm bermulenyer xtbt yg adventure...amik gambo dl bwh pokok kelapak.....heeeee...ni ank darez 4 org...mk darez 2 org....yg preggy sowang...teka la yg mne...heee

bermulanyer adventure kami....klasik x umh tepi tu...tu umh kakak arwah mak aku yg kami pnggl wak ton...yee aku org jowo yek...op kos la pnggilan wak2 ni bese dh...heeeee..ekceli kami nk ke umh kakak arwah mak aku yg sowang lg...umh die blakang jek dr umh mk sdara aku yg umh die dlm gambo nih...tp jenis umh org dolu2 yg 1 tanah ade 2,3 umh tu la...jarak nk ke umh mk sdara aku yg sowang lg tu adela 100m kot...ke 50m ek...heee...dl ade jln kecik cam lorong la nk ke umh mk sdara aku kt blakang tu....tiap2 taun mmg kami akn lalu lorong ni klu nk beraya ke umh die...x tau plak taun ni derang dh wat laluan br...sbb snang ank2 mk sdara aku nk blk...sbb jln tu bleh d lalui oleh kete...lorong yg aku lalu ni klu moto lps la...kete mmg x lepas...

al kesahnyer mk sdara aku yg umh dpn skali tu dh bgtau lorong ni dh semak...x leh lalu dh tp kami2 ni degil....nk gak lalu lorong ni...nk feel lah konon nk lalu lorong kcik ni...skalik hambek koooo...tu la ckp org tua x mo dngo...hikhik

sekalik mmg semak samun gile la lorong nih...mmg nmpk la dh xdek org guna...nsb la spe yg pki tumit tnggi tu ke kn...mmg terjelus la lam tnh...tnh die plak tnh gambut....hikhik...pastu x bwk parang plak nk nebas2 rumput kn...men redah jela...bygkn la redah rumput2 smbil pki kasut tumit tnggi ngan bj raya lip lap lip lap....hahahahahhah lawok...

aku jln dpn skali lam rombongan ni...en.somi dh jln dpn dl dh sbb die nk guide kami kononnyer....lgpong kaki die beso...bg la die pijak2 semak2 tu tuk laluan kami...hikhik

hah nmpk x sume org tngk bwh sbb tkot tersadung akar2 pokok ke rumput2 yg tumbuh meliar kt situ...heeee..hati2 cik salmah....

tukang guide...nsb bek tnggi kn so pelepah2 klapa sawit tu sile angkt n bg kami2 ni lalu yek...hekhek..ajib moke pelik pesal la rye2 dlm utan nih...heeeeeeee....adventure la ajib....pngalaman ni tau...heeee

moke pnat n busan tnggu yg lelain x smpi lg ke penghujung jln....si sumayyah siap dh tdo ngan lenanyer lg...smbil meredah semak samun smpt lg die nk tdo ek...sabo jela...yg lelain nih lmbt sngt nk smpi...pe taknyer smbil meredah semak samun smbil berenti jap petik2 paku pakis la...pucuk ubi la....sabooo jelaaaaaaa....

hah akhirnyer smpi gak korang ek...sempat lg korang nk berfoto gediks kt situ ek....aku dh lme tnggu korang nih tau...hah nmpk x laluan kami tu...mmg semak kn kn kn...heeee abesla bj rye de kemuncup bagai...hahahhahahahaha

bdk kecik udah bngn....rmbut tercacak2 tu...moke blur2 lg...heeeee...umh makcik2 aku mmg stail kg2 lg...best g umh camni sbb kayu kn...pns camne pong berangin jek rs...heeeeeee

akhir skali...sbb esok coti 1m'sia merangkap smbutan ari merdeka kn...aku nk ucapkn hepi merdeka tuk kt sume.....merdekaaaaa...merdekaaaa...merdekaaaaaa.....

c u next week...insyaallah.....babai

6 comments:

  1. FUH MMG penuh onak duri hah perjalanan korang ekekekekeek......tapi cantiklaa gambar2 ni sume...kehijauan jek....cerianye lain mcm sebab bertema kan alam sekitar kot he he he

    ReplyDelete
  2. asyik dalam semak je begambar.. pastu potografe sembunyik belakang daun... heh

    ReplyDelete
  3. pergh... 1st time Teman tgk org buat jungle tracking bpakaian tradisional.. (rasa kaget seketika).... syabas.. pasukan merah layak ke peringkat seterunye..

    ReplyDelete
  4. @lieyalatif

    hahahhahha staun skali je pong nk rs...heeeeeee

    ReplyDelete
  5. @JelinaJoli

    dh mmg laluannyer semak jelina oi....bkn kt litar F1...hikhik

    ReplyDelete
  6. @bain

    pakaian tradisional ek...ckp jela bj ghaye...abes cite...heee kaget jgn x kaget...hikhik

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee