Thursday, August 25, 2011

tragedi bln june......

as-salam


eh ape tragedi bln june???


ha ah la bln june nyer cite...ni dlm draft ni...ms mood blogging x dtg lg kn..skang ni dh dtg blk mood kne la apdate cite...hahaha buleh...org len sebok cite psl kuih rye bj rye ko bleh sebok nk cite psl ni kn...eh sukati la...kang ajib dh beso leh die tngk blk n ingt2 blk cite ni...skang ni pong klu aku suh die lakonkn blk babak kejadian ni die leh buat tau...hikhik klako


okeh meh cite cane kejadian ni bleh blaku....ms kejadian en.somiku xdek...die otosen ke JB...pttnyer ptg tu dh blk tp kete breakdown plak kt yong peng....pastu ms kejadian ni mlm...aku ngah mandi...slesai kuo blk air dngo ajib nanges...aku bio lg...ms tu bdk bertiga ni aku tnggl dpn tb tngk bbtv....pastu nazhan lari2 msk blk pnggl aku...moke die dh pucat lesi....die ckp


nazhan : mama...mama...ajib jatuh


aku :ermm biarla... ajib tu kn mmg asik jth jek...


nazhan : tp kpala ajib bnyk darah maa...(smbil nk nanges gak)


aku : ape???? (smbil lari kuo blk)


tngk2 ya allah bnyknyer drh...lari2 g dapo g dpn panik x tau nk watpe...amik kain n tisu tekap2 kt luke ajib tu...amik tpong nk kol en.somi...x dpt...ah sudah....batt die kong ke...call plak member die...x angkt plak...call member2 opis die yg len tnya en.somi kuo otosen ngan spe...akhirnyer dpt no. kwn opis en.somi yg kuo skali ngan die...tp x lme en.somi call sbb member2 die yg aku call tu bgtau die...sore aku cam cuak2 time tu...mmg panik ah x pnh nmpk drh bnyk cenggitu kn...en.somi suh bwk g kinik tp mne de kete....kete en.somi bwk g kje...huwaaa...pk pk pk nk mntk tlg spe...jiran blah kiri blk kg...jiran blah kanan niaga smpi lewat mlm...jiran blakang umh lom blk kje....pk pk pk lg...akhirnyer terpk bbsitter...ok call bbsitter mntk tlg bwk g kinik...alhamdulillah bbsitter ade time tu leh tlg...gegas2 capai tdng bwk pape yg ptt n vrommm g kinik...sumayyah n nazhan ikot skali...dlm perjalanan ke kinik nazhan asik tnya ajib ok ke x...terharuuu...nmpk d situ betape caringnyer si abg...lega sket...smpi kinik nurse bg msk buat rawatan dl...mmg ptg Q la...org rmai gek mlm tu...doc pong check2 lap drh skalik aku tngk alaahai sikit jek...letak mnyk gamat pong dh ok nih...tp doc kata kne jait so jait jela...hikhik


tngk tngk...bnyk kn drh...ble aku tnjk kt member aku rmai ckp "eh smpt plak ko amik gambo ek" ok nk cite sket...aku amik gambo ni sbb nk mms kt en.somi...nk tnya perlu ke x aku bwk g kinik....lps en.somi tngk die pong ckp bnyknyer drh n suh aku bwk g kinik...aku pong bwk la...heeee


close up....sebenonyer time aku amik ni ajib ngah snyum....x cye??? hihihi sbb die dh terbese aku hala enset nk amik gambo otomatik die snyum...so dlm skt2 ni bile aku hala enset nk amik gambo terus die sengeh.....buleh...heee tp nmpk la ajib ni kuat...die x nanges meraung2 cume die nanges2 sket2 sbb skt pastu die diam sbb dh tngk aku panik kn...die cam pelik lak tngk aku lari sne lari sini amik kain...huuuuuu
ni smggu lps jait...ari sabtu....pttnyer time ni kne g kinik bukak jaitan tp sbb nk blk kg so postpone la... ingt lps blk kg tu nk g kinik bukak jaitan yg cenonet tu kan...alih2 ari ahad tu si ajib leh tnjk2 kn benang jaitan die dpn aku n ckp "mama ajib dh cabot benang nih" aku pong eiiii ngerinyer...aku plak yg rs ngilu...slambe jek die tarik2 benang tu smpi tertanggal ngan kulit2 luka yg kering tu...eiii xsnggup nk imagine...nsb bek x kuo drg kt tmpt luke tu...mmg btol2 dh kering la kot...heeeeeeeeee

pastu aku smpt tnya doc kt kinik ritu...nape luke sikit tp drh bnyk...doc ckp ajib ni bdk lg so drh die cair2 lg sbb tu bile luke walo sikit drh tu nmpk bnykkkk sbb die cair...klu cam kt ni dewasa darah cam dh pekat2 so klu luka kcik cenonet cam ajib ni drh kuo sikit jela...oo gitu ghupenyr...phewww wat panik aku jekla tngk drh bnyk2 camgitu....doc ckp bleh klu x nk jait luke ajib ni tp nnti klh dh kering n baik nmpk la kulit tu terbukak x bercantum...sbb tu kne jait sket....heeeeee

pastu aku tingat dl ms si nazhan langgar blakang lori yg benti kt tepi jln dahi die luke gak...drh bnyk tp en.somi cpt2 tekap ngan mntk gamat alhamdulillah benti drh tu...tp parut tu nmpk la smpi skang cam terbelah sket kt dahi die...ajib ni sbb dh djait su parut tu x nmpk sngt la terblah...

fuhhh pnjgnyer cite...dh la pose...bce lak cite aku g pnjg ni kn....maapkn la aku ek...x sngaja...tngn ni cpt noo naip...hikss..ok dh tu jek nk apdate...babai...hee

12 comments:

  1. ya Allah...berderau darah aku tgk gambar ni ....byknye darah...tapi tgk dari kesan jahit tu luke sikit jek kan...mesti dalam luke tu.....seram tgk baju penoh darah camtu...hrap2 lepas ni takde laa jadi mcm ni lagi....

    ** selamat hari raye maaf zahir dan batin ...semoga lebaran kali ni membawa seribu keberkatan buat kite semua...insyaallah....

    ReplyDelete
  2. OMG banyaknya darah. *pitamsss

    ReplyDelete
  3. @lieyalatif

    yee bnyk kn drh die...sbb tu aku panik...x pnah ank aku jth drh bnyk cenggitu...huuuu

    slmt ari rye mmap zahir batin gak...jmpe pas rye ek...insyallah

    ReplyDelete
  4. @cc

    ouhh nsb bek aku x pitam time kejadian nih
    heeee

    ReplyDelete
  5. aduhai, ngerinya nengok. panik kan kita ni sebagai mak, dah anak kan :)

    ReplyDelete
  6. ya allah bnyak nye darah...kalau ct tgk pun ct da kelam kabut...x tau nak buat pe dah....

    ReplyDelete
  7. hahahahah! kelakar bila dia cabut sendiri benang tu. tapi darah tu... errr... rasa nak pengsan plak. bravo!

    ReplyDelete
  8. ishhh..banyaknya darah..sempat lg tuh snap gambo....huh pengsan akk...> http://batulesung.blogspot.com/

    ReplyDelete
  9. @e.l.i.s.s.m.i.e

    lps ni x mo panik2 lg sbb bile panik x leh nk pk ape....kne cool jek...hikhik

    ReplyDelete
  10. @SiTi

    btol3 tp lps ni insyaallah dh tau nk wat pe...heeeeee

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee