Friday, August 20, 2010

yeyyyy.....alhamdulillah.....

salam jumaat sume....
sukenyer aku arini....
sbb pe???

1. dpt ikan pekasam
2. en.somi blk arini...
heeeeeee

pg2 si greenbutton dh dtg meja aku...
"nah"
"eh ape nih"
"ikan pekasam"
"eh yeke???waaaa macehhhh"
aku snyum dh smpi ke tinge dh...heeee besh3
greenbutton ckp kt umh die de 2 peket so die bg aku sepeket sbb die ckp bdk umh die x mkn nasik...klu dh x mkn nasik cane nk mkn ikan pekasam ni kn...x kn nk ratah camtu jek...hikhik...
cpt2 aku msj en.somi

"blk bile"
"insyaallah arini"
"eh member sye dh blikn ikn pekasam"
"yeke??? alhamdulillah rezeki awk kot...sye pong dh pesan kt member sye suh carikkn n die dh blikn dh pong....leh la awk mkn ikan ni smpi lebam ek"
lebam tu cam smpi knyg x hengat laaa...hee
"perli ke ape??"
"x la...kn dh ckp td rezeki awk n bb...heeee"

bgs tol greenbutton ni *puji2* die yg buat aku terliur die lak yg bg aku ikan pekasam nih...mmg rezeki la kn....

yeyyyyyy..........

ni ikan pekasam si greenbutton bg...ikan pekasam en.somi bwk kne tnggu die blk la...hekhek
yeyyy lg skali....

34 comments:

  1. best nye... goreng ngan cili bawang sekali.... emmm yummy... ade peket lebih tak? eh yg tak makan nasik tu pas la kat aku.... hehehe

    ReplyDelete
  2. hai...mengidam nampak....hehehe..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah.....bertuah bdn...ape yg diidam nak mkn...semua dpt....lega rase tekak kan....

    goreng garing2 pekasam tu, pastu goreng bawang n lada...tabur atas ikan, perah asam limau...perghhhh bertambah2 mkn nasi tu....mase menggoreng pun jiran sebelah rumah dah telan air liur amik bau heheeheheh

    ReplyDelete
  4. Berselera la masa berbuka puasa nanti yer... :)

    ReplyDelete
  5. @ejaMaria

    hahahhaha....xdek la peket lebih...suh la hubby carikkn...lalalallalalalala

    ReplyDelete
  6. @j.u.l.i.e

    kwn ko tu la sebok2 cite psl ikan pekasam...kn dh aku ngidam...ngeh3

    ReplyDelete
  7. @☆ lieya latif ☆

    huwaaaaaaaa pg lg ni lieya ko dh wat iklan mkn2 cenggini lak...slruppp...baheklah blk ni nk buat...insyaallah...hekhek

    ReplyDelete
  8. sedap la ... dah lama tak makan ....

    ReplyDelete
  9. wahahaah bulan puasa sahur makan ikan pekasam ni mmg delishes yang amat...huhuhuu

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah..betul2 rezeki awk n bb...lepas ni senyum sampai telinga lah yer..apa yang dihajati dpt..

    ReplyDelete
  11. ikan pekasam nih rasa dia mcm mana eh?
    mak aku ada buat sendiri kat rumah, guna ikan sungai (ikan putih kot?), tatau la rasa sama ke tak. tp kalau goreng ya ampun bau dia..bacinnnn sungguh, tp sedap :p

    ReplyDelete
  12. @eima

    aku pong dh lme x mkn...sbb tu la tingin nih...heeeeeee

    ReplyDelete
  13. @Kancilbiru

    hahahahha tau xpe...mmg aku nk buat stok mkn sahur nih

    ReplyDelete
  14. @Nieza Ishak

    xdekla peberet sngt...cume rs tingin nk mkn...sblm ni x tau pong nk mkn ikan pekasam nih....lps akak sye kawin ngan org perak n die pndai buat ikan pekasam terus la rs ske plak rs die...heeeeeeee

    ReplyDelete
  15. @cc

    rs die camne??? rs ikan pekasam lah...hahahah...bacin ek...org ckp blah2 jhr x mkn ikan pekasam nih...aku pong x reti mkn tp ritu try skali....eh sdap plak...hekhek...ni pki ikan puyu....klu sepat lg sdap...yum yum

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah dah dapat yg diidam2kan ...
    mesti berselera makan berbuka nanti ... =)

    ReplyDelete
  17. tertelan air liur lagi.. aduhai..

    ReplyDelete
  18. waaaa tetiba kecur air liur..aduyai cedapnyaaa pekasam

    ReplyDelete
  19. Alhamdullilah ...
    rasa happy bila awak happy .

    ReplyDelete
  20. @blurr33

    suh bini ko wat blk ni eh....bain kata kt bazar wangsa maju de jual
    ngeh3

    ReplyDelete
  21. @Adlina Husaini

    yee bygkn aroma n kesedapan bile mkn ngan cili api tu...slrupp

    ReplyDelete
  22. rezeki melimpah ruah untuk mak buyung hari ni...he..he..he.. alhamdulillah

    ReplyDelete
  23. Hari mesti makan penuh selera..
    Wah!!en.suami mesti gumbira

    ReplyDelete
  24. MLM NI BABY BGULING KGEMBIRAAN LAM PROT..DPT PKASAM..HEE...

    ReplyDelete
  25. @gismo82

    alhamdulillah...heeeeeee klu ko nk tmbh rezeki aku pong leh gak...sile sile...

    ReplyDelete
  26. @joyahsport

    kompom...smbil die buat tarian lenggok2 cam sinchan...ngeh3

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee