Thursday, August 12, 2010

mandi parit..........

salam sume...pose x rini??? hihihi

hah korang pnah mndi parit??? apee??? x pnah...ok phm...klu yg duk kt bandar2 mmg la kn...mne nk jmpe parit2 nih sume...heeeeeee

nie cite blk kg mnggu lps.....
smlm ai mc so x dpt nk apdate cite...

okeh leh start skang...
lps jek kami ber bbq pd ptgnyer....aku tergerak ati nk tngk ank2 aku yg sebok men kt tepi parit dpn umh abah aku tu walopong ms tu de ank sdara aku yg beso2 duk guide ank aku tp yelah buat nyer ank aku termsk dlm parit tu ke x ke naya....
smlmnyer dh la ujan lebat...air pong naik...

pastu smpt la gak mik2 gambo...heeeee
eh biarlah gambo bercerite ek...heee layanzzz

dr kiri....afiq...dayah...malin n ajib...
kanak2 ribena sume nih....rilek jek lepak2 kt batang pokok kelapak tu ek...heeeeeeee

sebelom kejadian....bdk2 nie elok jek men lintas2 parit dr pokok kelapak yg d tebang tu ek....
ekceli de org nk bli batang2 kelapak ni.....tp wit tu nnti msk dlm tabung surau la
so spnjg jln kt kg aku ari sabtu lps bnyk la bergelimpangan batang2 pokok kelapak yg dh di tebang nih....yg dh d ptg kecik2 adk aku amik buat kerusi...leh ddk2 time ptg2 gini kn...heee

ajib pandang jek dr jauh...die nk meniti kt batang pokok tu tp die x berani...
heeeeeeeee

hoh dh start dh....ni antara pelopor yg start mandi parit nih....yg pki bj itam tu salu mndi siming pul jek...ms mule2 nk jejak kaki msk parit die cam tkot2 n teragak2...geli pong mgkn gak tp sbb x leh thn tngk kwn2 len beronok2 mndi parit die pong msk jek lah...hihihihi
klu bdn korang gatal2 nsib la ek...spe suh mndi parit...huhuhuhhu

eh bj biru tu cam ank aku jek si nazhan...hamboi2 die pong x menahan nk men parit gak
padahal dh mndi dh time ni...dh siap pki bj tdo lagik tp snggup g tuko bj sbb nk mndi parit....
yg bestnyer bdk2 ni mndi atas permission bapak2 n ibuk2 dieorg.... x sngke mak bpk yg garang cam singe pong leh bg permission ank2 mndi parit....sape ntah mak bpk tersebot...hekhek
alaa bkn slalu ye x...bg la sesekali ank2 nk enjoy...
lgpong ms bdk2 ni mndi mak pak dieorg ddk pantau kt tepi parit...so no hal lah kan..heeee

eh ajib pong nk joing??? hamboi2 x hagak2 ek...x padan ngan kcik nk joing abg2 yg dh beso tu ek....

mcm bdk jakun....hihihihi cian...yela sblm ni klu dieorg main2 kt tepi parit pong dh sebok aku jerit2 suh blk kn...bhye men kt parit nih klu xdek org tngk...
buatnyer tergolek dlm parit tu ke kn....bhye bhye bhye...

elok jek 2 beradik ni mndi setempat ek...kui3

okeh jam dh kol 7ptg.....so mari blk ye ank2...mandi bersih2 kasik sental bdn tu...
kang bau parit lak....nsb bek mlm tu dieorg x gatal2 klu x jenuh la nk menggaru...huuuuuuu
sajela bg pngalaman kt dieorg camne rs mndi parit kn....aaa mcm ms kite kcik2 dl..
2 pong klu yg berasal dr kg la...heeeeeeee

tingat dolu2
lps ujan jek bile air parit naik mule la kaki dh gatal nk g terjun tiruk kt parit tu...
kelapa2 yg hanyut d buat pelampung....
dahan pokok kelapa yg dh melayut di buat cam tali...
hayun2 n debushhh terjun dlm air...
ouhh beshnyer....men ngan adik badik ngan kwn2 sekampung ek..
pastu kantoi ngan mak abes berbirat kne rotan...hekhek
padan muke....heeeeeeee
bezanyer kali ni time ank2 aku n ank2 sdara mndi parit
mak pak sporting x mrh pong....siap gelak2 lg tngk pangai ank2 yg rs janggal nk mndi parit...kui3
bile abah aku blk dr pekan msing2 muke dh kecut tkot abah mrh cucu2 die mndi parit...tp abah pong sporting....xdek bunyik ape2 pong...heeeeeee besh3

tu jek nk cite psl mandi parit ni...papepong mmg meninggalkn kenangan kt aku n ank2 aku...camne rsnyer mndi parit ni....eheh...peaceeeee

35 comments:

  1. uisshhh sedapnye mandi parit. teringat zaman kecik2 ujan pun best nk mandi. heheh. skang dh beso, parit pun dh tak muat. kena la mandi laut je. hahaha

    ReplyDelete
  2. anak2 akak takkan merasa la mandi parit ...

    dok umah tinggi ..
    umah nenek 2-2 rumah teres ... huhuhu

    ReplyDelete
  3. @..nOj..

    hahahha xmuat??? ehh opss sowi tergelak kn plak..hekhek

    ReplyDelete
  4. @en_me

    iyer...sungguh seronok beronok2...heeee

    ReplyDelete
  5. jujur ckp..xpernah mandi parit..kat umah mak sy kat gombak tu mmg xde parit...

    budak2 jmpe air mestilah dorang syok kan..

    ReplyDelete
  6. @Softtouch [Hanim]

    eheh klu duk KL ni mmg la x jmpe kn...hee xpela nk buek camno...tp parit kt kg aku ni x sebesh parit kg sblh...parit dieorg bwh2nyer de rumput2....air plak itam mmg sjukkk gile...nk mndi besh cam pijak karpet jek...heeee peace

    ReplyDelete
  7. mak aiii mandi parit...??? bersih ke uols...bukan ape parit dulu ngan parit skrg mmg berbeza...dulu bersih kan kan...huhu

    ReplyDelete
  8. hati2 mandi parit ni..skang byk kes air tercemar..

    ReplyDelete
  9. @Hezesuze

    hahahahha....ntah....blasah jek...heeeee

    ReplyDelete
  10. @gismo82

    alhamdulillah parit aku x tercemar lg sbb parit kg aku tergantung....dh nme kg pong PARIT GANTONG kan...heeee pis

    ReplyDelete
  11. saya ratu parit!...

    tapi parit2 kat kg sekarang..dah cetek ler..dulu...sangat best...

    ReplyDelete
  12. wah kemain bdk2 tu lumban ekk.....kimi dh dmam dh....mmmm rya thn ni kt kg plk sure sonok main meriam....yeeeehaaaaaa....
    ~tompok~

    ReplyDelete
  13. aku syak mak budak2 ni pun join sekali tuh.. tapi mak diorang pandai cover, sorok bukti bergambar.. kehkehkeh

    ReplyDelete
  14. @peah @ peps

    ha ah btol3...pttnyer parit dpn umh tu d gali lg tp ntah ms bdk2 tu men lom gali lg...so cetek gak la...heeeeeee

    ReplyDelete
  15. @Anonymous

    syshhh jgn ckp kuat2 kang polis dtg umh sbb men meriam....hihihiii

    ReplyDelete
  16. @blurr33

    eh ko dh naik kje??? slmt manten baruuuu...heeeeeeeee eh mnde de kami mak2 joing...kuis2 air ngan kaki jek ado la...hihihihi

    ReplyDelete
  17. tepi.. tepi.. aku nak terjun.

    ReplyDelete
  18. syoknya budak2 ni dapat mandi parit..susah nk dapat pengalaman cmtu sekarang:))

    ReplyDelete
  19. seronoknya.....Lisa x pernah mandi parit...mesti best kan...

    ReplyDelete
  20. @Ummi Aisyah || Cik Yah

    btol3 tmbh besh klu dpt berkubang kt sawah...huhuhuhu

    ReplyDelete
  21. wah!! shioknye bebudak kalau dpt terjun dlm parit..

    mohler ke sg bidor..beso skit paritnye..mcm2 gaya bebas bole wat :)

    selamat berpuasa mrsecam

    ReplyDelete
  22. mak cite, zaman kecik2 dulu mmg selalu mandi parit. syok lain macam kot eh? :)

    ReplyDelete
  23. hui....tak pernah mandi parit.seingat2 mamasue lah,parit kt kampung mamasue dulu, ya hurobbi....kotor teramat....tak yah masuk pun dah tau bau...

    ReplyDelete
  24. huh...mak die mane sedo ank2 mndi parit...mama ngelat..hee...

    ReplyDelete
  25. mrs ecam...post awak telah inspired saya utk post baru saya...harap mrs ecam tak kisah...:)

    anyway..saya ada bagi credit to mrs ecam kat latest post saya kerana bagi inspirasi...wink..

    ReplyDelete
  26. @makdara TERDIVA

    hihihi...bidor??? terus tingat jambu batu xdek biji tu...sdapnyer....slrupp...hekhek
    cmt berpose gakkkk

    ReplyDelete
  27. @mamasue

    erkkk klu kotor x yah la mndi...huhuhuhu bucuk bucuk

    ReplyDelete
  28. @peah @ peps

    hihi yeke...x sngke leh bg inspirasi kt org...xpe2 mak neng x kesah nakk...hekhek

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee