Monday, August 30, 2010

berbuke DE CHIANGMAI THAI SEAFOOD RESTORAN.......

fuhhh smpi ke chiang mai ko nk berbuke.....kelazzzzz...hekhek

salam sume........
bestkn arini jln x jem org rmai smbg coti ek...
heeeeeeeeeeeee

ni cite ari sab2 lps....
kesahnyer....kwn ms blajo aku dl ckp die nk berhijrah blk kg...
nk bukak bizz...wahh kelas gitu kn...
nie kwn lme aku nih...sme2 dtg KL carik kje...ssh snang time bujang dl ngan die...
tau jela duk KL yg sume nk kne gune wit nih kan...
smpi aku berhijrah ke JB pastu dtg KL blk die still kje kt KL lg...
dh kawin n dh bli umh kt sini dh pong....
skalik dpt rejeki bukak bizz kt kg die nun kt klate nun...
best kn dpt lik kg...nsb bek somi die pong oke jek nk ikot die duk kat kg...

so sblm kwn aku ni blk kg.....kwn yg sowang lg suggestkn la kami wat mkn2 sempena perpisahan kami ni kan...ntah bile taun nk jmpe lg...duk sme2 kt KL ni pong sthn skali jek jmpe...2 pong ari rye kn...kolo dh blk kg hentoh lah bile lg nk jmpe...dh la kg jauh kt klate nun...
heeeeeeeeee....

tmpt kami nk berbuke nih si fizah yg suggestkn....
ingtkn tmpt die bese2 jek...skalikkkkk hambik koooo...kelazzzzz...cam istana pong adooo
aku smpi dh magrib n org dh buke dh pong...so x smpt nk amik gambo luaran die...tp mmg cam istana thai pong ado....ngan dekorasi die yg unik2 gitu kn....rs cam kt thai lah...hekhek
sampai2 jek menu sume dh terhidang sbb kami dh reserved tmpt...tmpt adelah fulll
spe2 nk g bek korang booked dl ek...lg2 bln pose ni...bln x pose pong kne booked dl okeh...
nk lg best ode siap2...tp klu korang x nk ode n dh smpi sne br nk ode pong bleh
mkanan die x smpi 5 menet dh siap nokkkkkkkk...cpt gile sebisnyer...heeeeeee

antara menu2 kami....aku letak rege skali ek...kang xdekla korang tergezut sngt klu rs2 nk g mkn kt sne kn...
sile thn nafsu ek...heeeee

sebahagian menu yg dh smpi....tomyam seefud = rm35
siakap 3 rs = rm40 sekor
kerabu mangga = rm36 (mhlnyerr....huuuu)
tempura shrimp = rm18 (medium size *tp halahai bape ekor jek...huuuu)
sotong grng tpung = rm18 (medium size *pong sme sotong die bpe kerat jek...hukhuk)

telor dadar = rm 18 (gilos ah...heeeee)
set smbl belacan = rm10 (gilos jugak)

air longan yg sedappp n sjukkkkkkk = rm13 sebekas
x puas minum longan ni....dh la kne minum dlm mangkuk kecitttt bkn gelas or cawan tau...heeee org thai mmg minum sket kot....hentoh aku x pnah smpi thai so x tawuu...

menu len yg x smpt d snap
kailan ikan masin = rm20
ciken mushroom = rm20
dessert adelah bubo2 n cendol = rm4 semangkuk.....sedapppp

TOTAL sume adelah dlm rm 300++ klu x silap...
ni ktorg mkn 7 org dewasa n 3 kahnak2...heeee ok la kn...

meja mmg pnuh smpi kn kne letak mkanan tindih2 ngkooo...giles tol...
dh la ode 1 menu dua bkas....ingtkn x cukop kan...skalik siap tapau2 bwk blk...
leh buat lauk sahur...heeeeeeee....

aku mkn adelah sedikit...sile percaye sbb aku dh knyg air longan tu haa....sabtu tu kn coce pns terikkk mmg haus la kn...bile dh knyg air x lalu la nk mkn bnyk2...rugi okeh...huuuuu
mknanan die mmg puas ati la...sedapp....en.somiku smpi umh x abes2 lg puji makanan kt sni...sbb memule die x suspek la tmpt mkn die cenggini nyer kelaz kn...die ingtkn restoren bese2 jek...heeeeeeee
leh g lg len kali...insyaallah....

sape2 nk g ni aku bg add die ek
no. 34, kg. sentosa, batu 13, sg. buloh 03-61563225
tmpt ni yg rasmikn dato harun din Al-hafiz....
pekerja2 restoran ni majoriti org thai...dieorg ckp pong bhse thai
mmg ko rs ko g thailand la bile mkn kt sini...
hekhekhek

tbe2 mkanan dh licin...x tau la spe yg abeskn...hekhekhek...

nila org yg kami raikn sempena perpisahan ini...cewah
udi n en.somi die yg kjap2 org kol...kjap2 org kol
bizi sungguh...bisnesman katanyer kn
bgs la laki bini kpala bisnes.....
smoga ko berjaya ek D.....sukses...sukses.....

dekorasi tmpt amik dessert....dessertyer bnyk dh abes so aku x mik gambo....heeeee

ni tmpt rehat2 lps mentekedarah....heeeee...tmpt ni dpn toilet...
kelas kn....hekhek

kt pintu luar de kolam2 ikan...ikan adelah bnyak....nk msk restoran cam de jambatan2 kecik...mmg lawo ah tmpt die....g la wehhh...

nila die kahnak2 yg joing mkn2 nih....ajib...hasya n a'an
ank udi x ekot sbb die dh pos ank die blk klate awal2....heeeeeee
a'an tu ngendeng hasya ke...mentang2 hasya tu cumel ek...heeee

ermmm aksi otoman x leh tnggl....nk jugak buat....huuhuhuhuhuhu

fuhhh pnjg kn n3 aku...
ade lg gambo2 tp next n3 la ek...
gilos klu aku nk tepek sume kt snin
berat le nk open blog aku kang....hikhik

eh sblm terlupe....esok ari MERDEKA kn...
so aku nk ucapkn slmt bercuti n slmt mnyambut ari kemerdekaan ngara kt yg ke 53...
smoga keamanan n kedamaian ini berkekalan....amin insyaallah...
akhir skali sblm aku titik kn n3 aku nih

PEACE NO WARRR from nazhan with love...
cewahhh...hikhik

26 comments:

  1. tahu tmpat nie tp xpernah pg pun...mahal tp sedap xpelah..berbaloi tp kalu dpt mahal tp rase hampeh itu mmg boleh mgundang kemarahan n umpatan..

    comel lah nazhan tu..nk buat mennatulah..:)

    ReplyDelete
  2. eh tau ek...aku yg duk kuang nie pong x pnah dngo...1st time smpi nih...tp ok la bak kata en.somi mhl pong tp sdap mmg puas ati la kn...heeeeeee

    eh nk buat nantu??? ehek3 bulehhh bulehh...heeeeeee

    ReplyDelete
  3. aku nak pegi la. ko nih..suka goda2 aku g tmpt mkn taw (ceh padahal yg bcakap nih dah selalu buat kah kah)

    kena buat reservation dl ka babe?

    ReplyDelete
  4. wah..udi..aku ingat lg kat dia..dia ade fb x?

    ReplyDelete
  5. mahal nyeee....huih..urut dada mek..ahaha..tapi bile dahtotal up ok la....kan..

    ReplyDelete
  6. @cc

    ntah ko tu lg la slalu wat iklan mkn2...klu nk slmat g buat reservation dl...ms aku smpi tu parking smpi ke luo2 ko tau....meja pong dh full klu ko sje2 terjah aku x jamin de tmpt kosong ek...heeeeeeeee

    ReplyDelete
  7. @qistinamy

    ader...tnya bob la...die msti tau pnyer..heeeeeeee

    ReplyDelete
  8. @Queen

    yup ok sngt2...1 fmily bajet bayo 100 lebih jek....heeee ni kolo g 3 fmily n mkn cam aku mkn tadik yek...heeeeeeeeee

    ReplyDelete
  9. ko saje tunjuk gambar makanan kan? nk menyeksa batin aku. huh.

    ReplyDelete
  10. @cinta

    hahahaha...ni br sikettttt jek aku tnjk nih....x sume...x smpi ati tngk batin ko terseksa...ahahahhahah

    ReplyDelete
  11. @♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

    hohohohoho...skali skala xpe la kot...heeeeee lgpong bkn aku yg bayo...kih3

    ReplyDelete
  12. bulan2 posa ni kalo dikurangkan gambo makanan x leh ke? napsu meningkat naik ni susah. karang habis duit mebelibelah bukak posa jek

    ReplyDelete
  13. aah..kelasss tempat tu...tapi kena pegi reramai ler..baru tak terasa ke'kelas'annya...

    mcm dh tak sabar nak pergi neh..he he he...

    ReplyDelete
  14. besttt kat sana tapi tue la mahaiiiiiii .... tp mantop. Lama dah tak pi ...huhuhu

    ReplyDelete
  15. hamboi...kemain lagik ko mkn ek..

    ReplyDelete
  16. @enjelinajolipit

    2 dh kurang la tut...aku x tepek sume tu nokk...hekhek

    ReplyDelete
  17. @peah @ peps

    yee klu dtg kapel2 x beshh,....x meriah,...heeeeeee

    ReplyDelete
  18. @Nieza Ishak

    skali skala...heeeee..lgpong g reramai xdek la rs sngt time nk membayo...hekhek

    ReplyDelete
  19. @joyahsport

    hohohoho....aku mkn sikettttttt jeklah...konyang air...huu rugi

    ReplyDelete
  20. wahhh kelas tempat dia...ok la makan 7 org harga tu..kalau sedap takpa...

    ReplyDelete
  21. @Kancilbiru

    ha ah...klu bce rege by menu cam mhl...tp bile dh total rs ok la rege tu cume aku rs rugi sbb aku mkn sikettttttt...hahhahaha...xpe2 leh g lg insyaallah........

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee