Friday, July 30, 2010

kupu-kupu gajah......

salam ari jumaat....
alhamdulillah jmpe lg kite arini ek...

hah korang....pnah x nmpk kupu2 gajah????
gini la lebih kurang

kedit to unic77

pg ni aku nk cite psl kupu2 gajah ni....
sbb pe mlm tadik kupu2 cenggini msk lg kt umh aku.....
aku seriau nokk die msk time khamis mlm jumaat n time en.somiku xdek kt umh
sme ade time en.somiku kje mlm or die otosen....
huuuuuuu....

msk ni dh 3 ke 4 kali kot die msk umh....
pes time yg msk dulu kupu2 yg kaler putih....
2nd time kaler itam....
3rd n yg mlm tadik nyer corak lebih kurang cam yg kt atas tu tp kcik sket....
dl klu kupu2 gajah ni msk dlm umh aku kt kg arwah mak aku msti ckp
"hah de org beso/org jauh nk dtg umh ni"
x lme pastu mmg ado la sdara ke...adik badik aku yg jauh2 blk...
dl2 kt umh aku mne de tpong....umh kg ulu2 nokkk...heeeee

tp aku tetap seriau memandangkn die msk tiap mlm jumaat....n time en.somiku xdek...
dl ms pes time die msk umh cpt2 aku kol en.somi...
tu pong sebeno eh aku x pasan pong kupu2 nih....sbb die duk d sebalik sofa....
tp tetibe aku nmpk si ajib cam ketuk2 sumting kt blakang sofa tu
bile aku tngk terkujat la aku tngk de kupu2 gajah ni....
lg plak dh laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaameeee aku x tngk kupu2 gajah nih...
lg tmbh pelik camne die leh msk umh aku....pintu aku x bukak....lobang2 yg ado kt umh aku pong x muatnyer kupu2 camni nk memboloskn dirinyer....musikil aku aihh

pastu ms kol en.somi bgtau die suh biar jek klu kupu2 tu x kaco aku n ank2...mgkn die nk singgah jek.....singgah????
tp die ckp klu kupu2 tu cam menggangu g la halau...
aku amik kputusan halau la kupu2 tu sbb cam menggangu pikiran n pandangan aku kn....
terjerit2 aku nk pi halau kupu2 tu sbb die terbang2 merata kn....

skang ni klu kupu2 gajah ni msk umh aku lg si a'an la ngan si ajib yg sebok2 halau kupu2 ni kuo....sbb dieorg tau mama die ni penakot tahap gaban kn
padahal mcm en.somiku ckp walopong nme die kupu2 GAJAH.....die ngan aku...totap la aku ni yg lg beso dr die...so buatpe nk tkot kn...huh

so korang rs de pape nk blaku ke or mmg de org jauh nk dtg umh aku or sebeno eh xdek pape tp aku jek ske pk bukan2...huuuuuuuuuuuuuu

33 comments:

  1. ish ish ish ....misteri nusantara la plak heheeheh..... kalo dah halo pun nanti2 die masuk balik ke.....kalo masuk balik...alamak seramnye lieya hhihihi...

    alah takde ape kot.....rama2 tu mmg suke singgah umah tu kot....heheheeh.....

    ReplyDelete
  2. kui..kui...kupu2 gajah ek...alya pggil mnatang ni tabeplai (butterfly)..

    ReplyDelete
  3. @☆ lieya latif ☆

    x ah....ms aku halau 2 die duk kt pintu umh jek...cam jaga umh aku pong yeee...huuuuuuu tatot2

    ReplyDelete
  4. klu kupu² tak de pepe kot...
    aku tak penah dgr lagi la cite sal kupu²...
    ko baca la pepe utk pelindung ko dan anak²...
    klu blalang ijo kepala tajam tuh sila halau ye ...
    tak pun ko tangkap cabut pala die ...baca la ayat pelindung ckit sebelum buat tuh ... blalang ijo tuh org tua² kate pelesit ... ust. pun kate mende yg sama gak ...


    ari tuh ade gak blalang ijo tuh kat sinki dapor aku .. yg aku pelik tuh .. umah aku tak de padang .. rumah bertingkat .. tgkt 8 plak tuh ... tetiba natang tuh ade .. mmg meremang la .. huhu..takan la belalang sesat tuh leh terbang sampai8 tingkat ?? pk sendrik la... haha

    ReplyDelete
  5. @joyahsport

    tabeplai??? huuuuu....tabley tabley

    ReplyDelete
  6. eeee


    kalau aku pun aku takut kekekekeke

    bosau ehhhh

    ReplyDelete
  7. @eima

    eh balalang @ pelesit tu pong pnah msk umh aku...tbe2 die geget2 kaki aku....cpt2 aku halau die kuo...huuuu seriau ah

    ReplyDelete
  8. @.::WaNiE::.

    tau xpe...ko dh la cumel2 gitu kn...hikhik de kaitan ke...huuuuuuu

    ReplyDelete
  9. mrs ecam: nsb baik bukan gajah yg masuk, kupu2 jer.. kalo kupu2 dgn gajah masuk skali? jgn slubungi diri anda dgn misteriiii...

    eima: blalang tu gn lif ke tgkt 8 kot..canggih benor..

    ReplyDelete
  10. @bain

    uish gilos gajah nk msk umh aku...pintu umh aku pong lom tentu die lps nokkkkkk

    ReplyDelete
  11. ADA REZEKI BESAR GAJAH NAK DPT KOT ... HIHIHI

    AMINNNNNNNNN

    ReplyDelete
  12. pernah jgk masuk umah dia besar sikit dr kupu2 yg bersaiz normal tu..suka hinggap kat dinding..tp xlah takut sgt sbb xpernah dgr cite seram2 kalu kupu2 masuk umah nie..Anggap jelah umah kita ni manis ..he he he

    ReplyDelete
  13. kupu2 malam datang melawat...ahahahhahaaa..

    ReplyDelete
  14. kenapa? ada makna ker kalau kupu2 masuk rumah...?

    ReplyDelete
  15. besarnya .. tak pernah tgk .. heeeeee..

    ReplyDelete
  16. @Nieza Ishak

    aminnn nk g bandung mgkn...waka waka waka

    ReplyDelete
  17. @Softtouch [Hanim]

    uhhh sjuk sket dngo komen ko nih hanim....hihihihi

    ReplyDelete
  18. @irfanvsirhas

    kupu2 mlm??? len mcm jek bunyiknyer ek....huhuhuiii

    ReplyDelete
  19. @maslinamansor

    org tua2 ckp de tetamu nk dtg umh,....heee tp aku seram sbb die msk tiap khamis mlm jumaat...huuuuu

    ReplyDelete
  20. @sLEEping BEauty

    haaaaaaa tkot x tkot x takot x...heeeeeeee

    ReplyDelete
  21. @qistinamy

    uhuuuuuuuu 2 la psl...tp en.ecam salu ckp xdek pape tu...aku jek pk bukan2...ngeh3

    ReplyDelete
  22. mek buat tak tau je..tapi setiap 5 minit tunjuk kat yabang...tiap 5 minit tunjuk kat yabang...confirm selepas 10 kali 5 minit..dia akan buang..sebab malas nak dengar aku excited buat2...agagagagga

    ReplyDelete
  23. @Queen

    hahahhah ko yabang ado xpela...aku ni tinggai ngan ank2 jek...x kn la nk buat gitu kt ank2 aku...x macho la aku d mata mereka...ceh...

    ReplyDelete
  24. Memang besar ..
    cantik ..
    org kata kalau kupu2 masuk rumah
    ada orang jauh nak datang .
    bersedialah yeaaa..

    ReplyDelete
  25. eh i pun terjumpa kupu2 ni kat my house last monday then esok hari tu pulak ternampak kupu2 ni jugak tapi masa tu kat kerteh...memang terasa seram jap sebab asyik terjumpa je...
    rasanya musim kupu2 ni kot now ni :D

    ReplyDelete
  26. @LiNda

    hahahhaha jgn org tu dtg ngejut odah la....sile bgtau awal2 ek...heeeeeee

    ReplyDelete
  27. @zarin

    okeh aku pk positip skang musim kupu2 nih...hihihihi

    ReplyDelete
  28. skang sape gajah nieh...
    ko atau kupu2??
    hahaha...
    ;)

    ReplyDelete
  29. @bain

    yela kot naik lift ...huhu...tatot..

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee