Friday, July 30, 2010

belalang la pulakkkk........

salam soreee sume...

dh lunch ke???
aku g lunch kt pizza tadik...ngkikot kn mak buyong sowang lg ngidam....heeee
sapekah mak buyong itu??? yg pasti bkn aku la yg ngidam ek...hekhek

ni dh ptg aku nk cite psl blalang plak....blalang pelesit org ckp...
pnah dngo??? pnah nmpk??? lbh kureng cam gini kot ghupenyer

kedit to wikiwikiwikipedia...hekhek

cite psl belalang ni sbb dpt komeng dr eima kata de blalang ijo ni msk umh die tngkt 8...tnggi tu blalang ni terbang ek....hihihi....

pastu aku tingat la ms aku kcik2 dl kaki aku salu lebam2...ouh dr kcik smpi ank daress yek...
bngn pg tngk kaki de tnda lebam2...arwah mak aku ckp de pelesit isap drh aku
huwaaaaaaaaaaaaa rs nk nanges jek...dh la nme pelesit....aku dh terbyg antu dh...
al maklum lah aku ni kn spesis penakot2 berani kn...keh3...
x tau la btol ke x tnda lebam tu sbb kne geget ngan pelesit ke ape...
tp mmg nmpk la sblm tu blalang ijo yg arwah mak aku pnggl pelesit ni msk umh...
dh la umh aku mmg umh kg yg bnyk lubang2 menantang2 camgini leh msk kn....

pastu akak ipo aku ajo sblm tdo bce ayat 3kul n ayat kursi ape sume...
yee aku amalkn...kjap jek xdek...pastu x lme lebam2 blk kaki aku...
pastu abg aku ajak duk ngan die jap ms cuti skolah.....ok la xdek pong bngn pg aku tngk lebam2
pastu x lme eh de blk lebam2 tu....pastu de org tua ckp pelesit tu ikot aku
huwaaaaaaaaaaaaa klu korang seram x...eh ni dh mcm cite keliwon la plak kn....

pastu ado la mnggu lps kot...ms tu en.somiku kje mlm...blk esok pgnyer...
ms tu dh lewat gak la...dkat kol doblas mlm...
aku ngah sdap2 mkn roti cicah milo pns dpn tb tetibe ku rs de bnde gigit kaki aku...
cpt2 aku tngk.....tngk2 blalang ijo ni lah...
sepantas tu gak aku bukak pintu n halau syoh2 blalang ni...
dlm ati duk dup dap dup dap....
pelesit kah??? die ikot aku lg ke??? huhuhuhu
seingt aku lps aku spm smpi la ari kejadian mmg aku x pnah jmpe blalang ni lg
lebam2 aku pong xdek sejak aku abes spm smpi aku kawin ni...
esok pgnyer cpt2 aku check kot2 lebam tu ade lg...
eh adola wehhhh....

huwaaaaaaaaaa seriau.....nk kata aku x bce ape2 sblm tdo....aku dh jadikn rutin dh...
umh aku pong aku dh bce ayat2 pendinding.....
korang rs pelesit ke tut????

sekian cite misteri sye......huuuu huhuhuhu

22 comments:

  1. waaaa....
    menakutkan lar.....\bahaye niy...

    ReplyDelete
  2. jgn biorkan idup ko diselubungi.... missteri...

    pnah dgr kelawar drakula x? aku rasa blalang ni lebih kurang klawar ni la kot. ape2pun rasa2nye blalang tu bkn antu tp sjnis mnatang yg isap darah mcm nyamuk, pacat, lintah, klawar drakula etc. aku rasa la.

    ReplyDelete
  3. ha?... mmg nko nampak belalang tu gigit kaki nko?... aih setau aku belalang bukan makan darah la... haih... konpius gak cam nko...

    ReplyDelete
  4. erm ade gak dengar2 pasal pelesit nie...dulu ms pelesit masuk umah, cepat2 abah lieya tangkap n bunuh.....tapi tu laaa...org2 lame kate kan bende ni berpenunggu....kononnye ade org anta.....mcm tu ar....huhuuhu

    ReplyDelete
  5. @cinta

    hahhahahah...ntahla aku pong konpius...menatang ke antu ke tp aku ttp seriau nokkk...heeeee

    ReplyDelete
  6. bab2 misteri nie memang suka kat ko kot...

    tapi jangan la ko lak jadi misteri...

    ReplyDelete
  7. @Queen

    x tau la tuu....hrp2 xdek pape...perasaan aku jek kot...pk positip...pk positip...huuuuuuu

    ReplyDelete
  8. @ejaMaria

    ha ah...err tp aku pong konpius ni kakkkk....sebeno eh mmg masih misteri aku lebam2 tu sbb pe...smpi skang aku x dpt jwpnnyer...huhuhuhu....

    ReplyDelete
  9. @☆ lieya latif ☆


    aaa...aaa...aaaa abesla mkin tkot la aku...hrp2 yg msk umh aku tu bkn blalang pelesit nih lah....tu cume blalang bese jek...sje nk singgah2 umh aku...kans...kans...kans...huhuhu

    ReplyDelete
  10. wahhhh siapekah mak buyong itewwwwwww..
    gossip gosiipppp.. aku br tergerak hati hari tau. huhuhuuu... aku nak tumpang hepisss gaksss. =)

    ReplyDelete
  11. @maslinamansor

    hahahhahahah.....ayokkk....ko rs mrs.ecam ni wujud x??? eh tetibe ek...sile pang aku laju2...huuuuuuuuuu

    ReplyDelete
  12. @liza aziz

    hahahhahah alamak kantoi lak...syshhh diam2 tau tnggu die umumkn ek...skang ni lex2 dl...lalalalalala

    ReplyDelete
  13. tp suka tgk belalang tuh..kiut jerk..

    ReplyDelete
  14. amboi..ngidam pizza..kelasss..uu..

    psst:..lama tak nampak belalang...

    ReplyDelete
  15. @♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫

    ko ni kata misteri pastu gelak2 plak..x seram ke cite aku nih??? huh

    ReplyDelete
  16. @Azmiezas

    jgn...jgn d mintak kang jmpe plak kang...huuuuu

    ReplyDelete
  17. huhu ..ade nama aku ek ..hehe

    aku rasa mmg itu belalang pelesit ...
    kepala die tajam kah??
    ko rasa seriau meremag bulu roma time pegang itu blalang??
    klu ye ... aku rasa mmg betui ...
    sama ade org hantar sbb :
    1. nk kena kan ko ..jeles ke hape..
    2. saje je hantar sbb time nih ko lemah .. ngandung.. nk bg peliharaan die mkn ...

    hati² ye mrs.ecam...
    klu boleh pegi la bertanya pada yg pandai agama..
    balik kg ke... sbb ade kejadian yg penah tejd
    adek kembar MIL aku penah meninggal lebam² 1 bdn 40 tahun lepas sbb pelesit ... umo tak sampai 2 bulan ... bila mlm je asek menangis je ..cam skit sgt .. bila siang tgk penuh lebam².. dekat 1 bln lebih menderita .. diorg meninggal ...
    sblm kejadian tuh .. ade org kg nampak ade menda cam komet jatuh atas bumbung umah tok aku...huhu

    ReplyDelete
  18. @eima

    huwaaaaaaaaa takotnyer cite ko nih...baheklah mnggu ni aku blk aku suh en.somiku tnya2kn...huuuu

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee