Monday, July 19, 2010

adoi bleh plak ek...huuuuuuu

salam sume...ngah watpe tu???
bekpes lg ke??? dh kol 9 lbh nih....hihihihihi....ok ke wiken korang???? arini mud OK ke K.O???...
eh bnyknyer tnya.....

nie nk cite psl perkembangan ank2 aku....perkembangan mama die toksah lah tnya ek...org dh ckp aku mcm dh sarat nk bslin walopong br 6 bln peknen....huh

ni cite ms aku cuti ari khamis lps....
skang ni perkembangan nazhan yg aku leh banggakn dlm umo die 4 taun die dh x minum susu dlm botol...die dh minum dlm cawan...ekceli die yg nak...bkn aku yg srh....
die salu ckp "mama abg dh beso...nanak minum susu dlm botol...abg nk minum dlm cawan...adk xpe...adk kcik lg...mmg kne minum dlm botol"
memule aku x caye gak tp tiap kali die nk susu die akn mntk camni
"mama abg nk susu dlm cawan"
pastu die ikot aku g dapo n tngk cane aku bancuh...
so skang ni die minum susu dlm cawan lah smbil tngk tb...
aku minum susu anmum aku...die minum susu die...
ajib lak golek2 ats toto minum susu dlm botol...

1 lg perkembangan nazhan yg aku banggakn die dh x pki pampers mlm2....
tu pong die yg x nk...die ckp
"mama abg x nk pki pampers lg...abg dh becar.....x yah pki pampers...ajib kcik lg...kne pki pampers" heeeeeeee x abes2 duk bandingkn diri die ngan ajib....

ok la kirenyer aku x yah ssh2 nk train die x yah minum susu dlm botol...x yah pki pampers mlm2 time nk tdo...memule aku tkot gak mlm2 banjir lak tilam aku kn....tiap mlm aku set time kol 3pg aku bngn nk kjut nazhan g blk air...mule2 die ngamok sbb die x nk kncing tp aku pakse gak...tp skang dh x yah pakse2...klu aku bngn n tnya die nk kencing ke x...klu die ckp x nk ok la aku x pakse...sbb klu die nk kncing die bngn sndri.....fuhhh legaaaaaa.....
ajib lak sbb die rs die kcik lg sokmo la dh kncing or berak br ckp....
xpela aku bg can smpi umo die 3 taun tuk train x yah pki pampers lg...heeeeeee smoga aku berjaya.....gambo nih aku snap air khamis lps.....

nie ms nazhan br pas kuo dr blk air...peel die ni klu lps kncing ke yak ke punyer la mls nk pki sluo....bkn terus x nk pki tp sengaja lmbt2 pki sluo....kdng ngengade ckp nk terbalikkn sluo die tu die x tau la...padahal die tau....kdng lps kuo toilet terus ddk kt kusi tngk tb....sluo tu die pgang jek....dh kne bebel2 ngan aku smpi rs nk terkluo ank tkak aku br la lmbt2 die pki sluo...kirenyer die pki la gak cumenyer lmbt.....korang de nmpk pape yg pelik x kt gambo die tuh???
1) --> yee die tdo atas meja...
2) --> die tdo tnpa pki sluo...huuuu
tu aku sjela ttp kt bhgian2 yg senset kang malu lak ank aku klu die tngk gambo nih...eheh

ms ni aku terlelap jap ...aku pasan die kluo toilet n smpt pesan suh die pki sluo sblm die smbg tngk tb....pastu ms aku tersdor tu aku pnggl2 nme die snyappppp jek....bile aku bngn tngk...laaa tido ghupenyer...atas meja lak tu...pastu sluo pong x pki...terus aku pkikn sluo n angkt die tdo ats toto...

ekceli aku x tau la npe ank2 aku ni ske sngt tdo n golek2 atas meja nih...si ajib tu lg la klu minum susu ade ke lbh ske golek2 ats meja smbil minum susu dr golek2 ats toto tu...heiii ntahlah

nie ms ajib br bngn tdo....x tau la ape motip die posing camtu
mgkn nk buat peace kot tp pki 5jari...ngeh3
klu tngk tb ajib mmg ske duk atas meja nih....time mkn pong sme....ske nooo duk atas meja...
aku try2 gak kdng duk atas meja nih tp bile dh dpt jelingan padu maut dr en.somi pelan2 aku trn dr meja tu...yelah kn kang x psl2 roboh lak meja tu sapa nk ganti??? en.somikuuuuuuu jugak...eheh

ni gambo bdk berdue tu tido...x pastila npe ajib cam nmpk lg beso dr nazhan...mgkn sbb angle kot....lg 1 klu tngk bdn mmg nazhan kurus sket dr ajib...hihihiiiihihi

tu jek lah nk cite psl perkembangan ank2 aku....bnyk lg psl dieorg aku nk tulis tp nanti2 lah yeee ni pong aku rs dh panjangggggggggg sngt n3 aku nih....kang buhsan plak korang membacenyer....ngeh3....

30 comments:

  1. biasalah tu, yang sulung biasanya nak jadi matang/'budget' matang cepat sikit, nak2 plak dah ada adik kat bawah kan.. itulah cara dia nak attract attention mak ayah dia, dgn tunjuk kematangan beliau.. huhuhuh

    ReplyDelete
  2. alahai... anak bujang 2 org nih...

    ReplyDelete
  3. ohhh tido gaya bebas tu..hehe..

    ReplyDelete
  4. @blurr33

    hoohh yeke...x tau la..ko ank sulong ke??? aku ank no 9...hihihihiih

    ReplyDelete
  5. @ejaMaria

    kui3 dh bujang ke?? eh cptnyer ms blalu....

    ReplyDelete
  6. salam
    beshnya dapat layan keletah anak..=)
    pssttt..cheqna dah pos cenderahati tu
    harap suka r..=)

    ReplyDelete
  7. @Mama Hanim

    ouhh yeke....gaya bebas ek...tol kot...mmg salunyer gaya dieorg tunggang langgang....tp bhse yg lembut sket gaya bebas la ek...hikhik

    ReplyDelete
  8. Nape anak kau no.2 tu buat muka mcm tu bila bgn tido..kelakar juga tu..he..he..he..

    ReplyDelete
  9. @cheqna

    eh yeke yeke yeke dh pos??? x sabo nk dpt nih...eheh...maceh cheqnaa...

    ReplyDelete
  10. @gismo82

    klakar juga ek...kui2,...ntahla dh pesen die camtu kot....huuuuuuu

    ReplyDelete
  11. aik? cam na adik lebih besar dari abang nie...

    ReplyDelete
  12. pndainya dah xpakai botol dah..pastu dah xpakai pampers..pndai..
    sama mcm anak sy kalu lepas kencing kat bilik air mesti mcm malas je nk pakai suor..

    ReplyDelete
  13. ei budak budak, meh sini nak cubit pipi

    hahaha

    ReplyDelete
  14. @Softtouch [Hanim]

    lohh yeke...ingtkn ank aku jek...nnti bile2 snang aku nk intebiu diela...nape mls nk pki sluo blk lps kuo blk air...ngeh3

    ReplyDelete
  15. @.::WaNiE::.

    sukati ko jek....kata mamanyer...hekhek

    ReplyDelete
  16. cepat gak nazhan free diapers kan..selalunye girl yg cepat boy plak lambat...tak sangke nazhan cepat...lega camtu kan...sikit byk dpt jimat heheheeh....

    pangai nazhan same mcm mija....lepas kencing ke yak2 ke sure berjaman nak pakai seluar...kalo dibiarkan mmg tak pakai2 laa jawab jek...time tu laa lieya jadi tarzen suruh die pakai cepat heheeheh

    ReplyDelete
  17. @sLEEping BEauty

    aku plak rs...bestnyer klu ank2 gegurl...hihihihi....tuko la nk...hekhek

    ReplyDelete
  18. @☆ lieya latif ☆

    ha ah de gak dngo boy ni lmbt sket bnding ngan gurl..tp alhamdulillah la nazhan nie nmpk cpt sket...cume ckp jek lom btol lg...de pelat2 lg...huuuuu

    ReplyDelete
  19. kih..kih...mama die tu ade ati gak nk dok tas meja tu..hik..hik..

    ReplyDelete
  20. alahai...comeynyer diorang nie tido...hehehehe...

    ReplyDelete
  21. @joyahsport

    haruslah.....kata buat dr kayu kn,...kne la aku rs ketumpatan n kepejalan die...lalalalalala

    ReplyDelete
  22. @Anje a.k.a Mama_Balqis

    yee tngk la dlm sjam lps tdo tu kompom kaki dh bersilang2 kt kpala n perot memasing...ganas nokkk

    ReplyDelete
  23. @LyNn HaMzAh

    mama die tdo laaagi cumel...eheh heeee

    ReplyDelete
  24. ok la tu nok.....ank2 sume dh tau berdikari.....tau mama nye dh x lrt......

    ReplyDelete
  25. @Anonymous

    hahahha btol3...skang nk buat ape2 srh jek dieorg buat..klu dieorg x nk ckp jek "x kesian kt mama ke?" kompom lajuuu jek dieorg buat ape yg mama die srh...yes yes yes

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee