Friday, June 11, 2010

cite blk kg part. 3...las episod

wahh title x hagak2...
lawo x layout br aku??? hiksss klu x lawo sile komen...kang aku tuko....gile tuko layout nih...

yeyyy dh ari jumaat...ish apola....blk semula...blk semula....
salam sume.....
alhamdulillah dh ari jumaat...d pnjgkn umo jmpe lg d ari jumaat....haaa kn sjuk ckp camtu di hari penghulu sgala hari ni kn...
hah korang2 pe cer...dh bekpes??? dh minum ayaq??? dh berjln2 ke blog org??? hekss...

okeh ni nk cite ari sabtu d umh mertua aku yek.....
sampai2 jek mk mntue aku xdek....g rewang....ramai tol org wat majlis kawin ari sabtu n ahad tu...bizi bebeno mak mntue aku....ank cucu blk pong x smpt nk lyn....tp mk mentue aku smpt blikn buah kegemaranku...walopong duku xdek...sob...sob...sedehh...
pe buah kegemaran aku tu??? hah tngk la gambooo....

hah spe x tau meh sini aku pangg skalik...hikhik....durian dowhhh...wahh aku mmg dh lme nk mkn....mak mntue aku bli 4 biji...aku mkn 3 biji...lupe kjap aku ngah peknen....en.somi pong layannn kn jek bini die ni kan....xdek pong ckp "sudah2 cukup" ke or "nnti pns bdn" ke.....aku pong pe lagikkkkkkk makan jek la kn.....mk mntue aku blk dr rewang tnya mne durian yg die letak dpn pintu??? sengeh2 jek jwb dh abesssssss...hikss sabo jek la....along en.somi yg x blk tu klu tngk gambo nih jgn jeles ek...tu la org suh blk saing2 mnggu ni x nk....g blk coti wesak tu watpe...kan dh x dpt mkn durian...hihihihi.....tngk model2 tersnyum girang dpt mkn durian kecuali bdk kcik bj biru tu....die ngah xdek mud br bngn tdo....

hihi...ni cucu2 mak mentua aku....de 5 org kesemuanyer.....sile kire...de 4 jek kn...ouhh sowang lg ank along en.somiku tu xdek...sbb die x blk...dengonyer ank die dh d pos ke kedah umh MIL die...ape???? pos??? hiksss

tngk la muke kesedapan ajib dpt mkn durian...heee ank2 aku mmg ske mkn durian cam mama n ayah die gak...pastu org ckp klu nk ilangkn pns bdn mkn durian minum dr kulit durian tu kan...tp ajib x mooo yela die pelik kot kne minum air dr kulit durian tu dh la tajam2 kan...hekhek

chayok...chayok...chayok...gigil2 en.somiku nk kopek buah durian ni....kulit die tebal ya amat....mmg nmpk la ssh nk kopek....tp isi die ermmmm 'pulen' org jawa ckp iaitu cukop rs die lemak2 pahit sume...yummyyyy.....

ni plak petang sabtu lps bdk2 nie blk dr kenduri kawin...mak mentua aku x msk sbb dapo under renovation lg so periuk belanga tunggang langgang lagik...so d angkut la bdk2 ni g umh org kje kawin...mkn free katanyer kan...aku n ajib jek x ikot....x kose ah...aku duk umh mkn buah jek...tau dh kang mak mentua aku blk dr kenduri msti die de bwk 'bontrot' iaitu bkal nsi dr umh org kawin.....heee kt johor jek kot org bg bkal2 nasi tuk jemputan yg dtg....
korang tngk la bdk2 nie main ape....main basikal si alia...tuan punyer basikal ngah tdo...sbb tu la leh blasah basikal die....aku tnya "nazhan watpe angkt2 beskal tu?" tau ank aku jwb pe " abg ngah rempit la ni ma...nie willie2 nie" hah ko tngk ank aku pong tau dh rempit ngan willie tu tau...adoi mane la die blajo ek...ajib tngk jek dr jauh.....takot nk joing...heeee

hah dh tergolek dokk si kakak n abg br la ajib dtg bg pertolongan....hihihihihi
ajib nk wat pe??? CPR ke??? hekhek....nazhan wat muke mntk simpati...die ckp kaki die sakit...eleh blakun jek tu...mcm aku x nmpk jth sket jek bergolek2 jek yg lebeh...saja jek nk bg bj tu kotor kn.....umh mak mentua aku area taman perumahan so ank2 sile la main dlm pago jek ek....heeeee

malamnyer kami g mkn kt bentayan.....org muar tau la kot ktne tmpt ni...area bus stand pagoh...nme jek busten pagoh tp terletak kt muar...heeeeeee
cam acara wajib lak klu blk umh MIL aku mmg nk kene mkn kt sini...sbb makanan die stail fud court laaa....pilih mne nak...order...pastu die dtg anto n bayo jam2 tu gak....sempoiii jek kan...org mmg ramai gile...siap kne tnggu lak org abes mkn sbb meja kosong xdek...nsb bek x lme...heeee

alia with ummi n aboh nyer...nsb bek bdk ni x notti mlm tu...elok jek ddk kt bby chair ek...gud gurl....

nazhan snyum camtu cam de makne jek kn...die nk ajak jln2 kat tanjung agas la tu....tmpt mkn nie sblh laut....best ouhh mlm2 mkn kt tmpt terbuke berbumbungkn langit mmg slera la nk mkn kn...gambo adalah blur n gelap sbb mmg xdek lampu kt meja mkn tu.....samar2 jek....tngk muke MIL aku yg kepenatan....dh la de rewang2 lom masuk kne g jemputan bagai....kakak fatin plak adalah seksi g mkn pki bj tido...hekss...

memula hajat nk mkn yong taufu n bubo nasik.....tingin wooo...skali bubo xdek...waiter tu ckp org yg jual tu x bukak kedai sbb de hal peribadi...iyolah.....
so aku mntk mi rebus jek.....hah tngk kuah die tuuuu yummyy pekatttttt...smpi skang tingat2 nih.....heeeee

hah dpt pong mkn yong tau fu...kuah n smbal die sdap wehhh...nie mangkuk beso tau...leh makan 5-7 org...rege smangkuk nih rm21 jek...isi mmg banyokkkk smpai x terabes ktorg mkn.....

ajib sile share ngan ayah ek...dh mkn pau 3 ketul pong x knyg lg si ajib nih...xpe...mkn la jib slagi leh mkn.....si alia x mngaruk si ajib lak mngaruk mlm tu.....aku wat x tau jek...sbb en.somi dh lyn die kn...ghupenyer die skt peyot nk ukk ukk....pttla x nk ddk kt kusi....nk berdiri jek...alahai cian ank mama....

ini bdk alia minum jek kojo eh...tngk pewot dh kembung tuh....heee
alia bdn naik mcm d pam2 la.....xpe...sihat...kan....tp umminyer ckp ms g klinik timbang die dh obesiti dh...ayok alia...mkn bnyk sngt eh...hikhik

adoi laaa...nie spe wat ank mama gini nie...siap bertoncet2 bagai....rmbt pnjg sngt eh....
ayahhh sile amik gunting kasi ptg rmbt ajib ni...biar nmpk kejantanan die...aikkk....heeeeeee

esok cuti nk g mne??? wiken jek pening ek nk plan nk g mane....ehh x bleh...jemputan kenduri bnyk...sile susun umh mne nk g dulu...lom msk lg org setaman aku yg kawin lak....err nk rewang ke x ek...heeeee
k la korang.....pnjg dah n3 aku nih....sblm terlupak nk ckp

----> SELAMAT PENGANTIN BARU TUK KWN2 OPIS, KWN2 MASA BELAJAR N TAK LUPE PD KWN2 BLOGGER...
----> sori klu aku x dpt dtg majlis korang2 yg dh jmpt aku...spe suh korang kawin saing2 time coti skolah nih.....ahaks stetmen kejam
-----> smoga korang bahagia hingga ke akhir hayat dan d kurniakn ank2 yg soleh n solehah...amin insyaallah
----> raye jgn lupe jemput dtg open hause...maklumla rye kali pertama sbgai somi n isteri kan...of kos la aku teruja nk g rye umh korang...hikss (pose pong blom lahhh...sebok cite psl rye)

dahhhhh tu jek...tuk korang2 sume...slmt berhujung mnggu.......aku coti 2 ari tau...jgn carik aku...hikssss...

16 comments:

  1. selamat berhujung minggu !!!!

    Lawo la layout baru ... rasa segar je ....
    hehee

    ReplyDelete
  2. uhuks..ko mcm tau je aku pon teringin nk mkn duyan tau!!tp bkn sbb akak berbdn 8 ye...bkn pe..sbb dah lme x mkn..pehtu ritu lik kg nmpk sebiji kt pokok kan..hee..ingt mggu ni nk ajk ko cr pot duyan yg besh..nk mkn ler...sebji dua...huhuh...tp aku nk lik jb..so..aku cr kt jb je la nnti..tu pon kalo ader...huhuhuh....

    ReplyDelete
  3. ellisme : nsb bek x close up gambo duyan tu ek....klu x dh meleleh dh...hikhik

    sleeping beuty : hik3 makaceh puji...vangga...vangga

    menitisenja : alaa pe ssh blk ni ko g la carik...

    anon : heeeee blk kg gu lps x ckp....kn bnyk de jual..mk mntue aku ckp dh musim la...sdapp wehh duyan tu sumenyer pulennn...perghhh,,...hik3

    ReplyDelete
  4. pandainya diorang makan durian. ada budak bau pun tak sanggup dah..hehe

    ReplyDelete
  5. emm,congrats..mcm baru perasan ticker tu ke aku yg buta selama ni?hohoh...

    ReplyDelete
  6. lily lotus : ehek...alhamdulillah ank2 aku tu sume leh telan....daging pon mkn walopong aku x mkn daging...heee

    nanak : errr...stiker tu aku br tampal sbb dh 4 bln kn so beranila nk letak...sblm nie x brani lg....heee mudah2an sume slmt..amin insyaallah....

    ReplyDelete
  7. adoila....durian durian...mee rebus...ni mmg saja nak suruh terliur ni...hehe

    ReplyDelete
  8. kancilbiru : ehek...ku x bersalah...amponnn...hekhek

    ReplyDelete
  9. wah sonok ...mkn durian...mkn lak ramai2...mmg seronok.....bersilih tangan amik ulas durian....hati2 preggy mkn durian....kalo makan buat jamah jek takpe...

    ReplyDelete
  10. besnye dapat makan durian kampong...jeles plak..huhu

    ReplyDelete
  11. lieya latif : ermm tu la klu mk mntue ade kompom die x bg mkn bnyk2...ingt lg ms preggy ank 2nd dl...mak mntue bg mkn seulas jek....kali ni sbb mak mntue xdek aku blasah smpi 3 BIJI...hrp2 xdek pape la...huuuuuuuu

    ummi aisyah : btol3 jgn terbeli durian siam udahla yek

    ReplyDelete
  12. aku suke gambo yg last tu..hik..hik...nazifAH yg cumey..hik..

    ReplyDelete
  13. joyahsport : nazifah??? grrrrr........

    ReplyDelete
  14. sedapnya doqian.. aku gak tak dapat2 makan lagi....

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee