Friday, May 7, 2010

wiken ku d melaka

salam sume....dh bekpes ke???

uish arini dh jumaat br nk cite psl wiken...nk buek camno...ms x meng ijinkn aku nk hapdate blog kn...mnggu lps ade aku cite psl nk g laut kn...hihihihi x jauh pong...g mlaka jek...ahkak aku yg kt wangsa maju la ajak g umh akak aku kt mlaka...dpn umh die de laut....nme pantai PUTERI...sblh jek ngan pantai KLEBANG....heee air die xdek la bersih sngt tp pasir pantai die bersih.....ahkak aku ckp de org kutip sampah kt area situ...hoohh ptt la bersih jek...salu aku tngk pantai blah2 sini kotor bnyk smph..uhuuuuuuu so lyn jela gambo ek...

ms br smpi...sume xcited terus lari2 msk air...tp ank2 jela...mak pak tukang tngk n perati jela...air laut ni bkn leh wat main2 buatnyer de ombak besar dtg hanyut lak bdk2 ni...nauzubillah mntk d jauhkn..

lagi aksi2 dieorg....en.somi ngah ajar ajib berenang....sungguh x sesuai ajo bdk tecik berenang kt laut...klu nk ajar bek kt siming pul...tol x...heeee pis


hamboi a'an...sukanyer dpt mndi air laut ek...smpi skang pong asyikkkk la ajak aku g mlaka mndi laut lg...ish3...tnggu la bln dpn ke taun dpn ke ek an...ayah bizi la...mama ok jerk...hekhek

hah berenang la ajib oii...dr td kt tmpt sme jek...heeee a'an pndg jek ayah ajar ajib berenang ek...memula smpi sume org lari2 g msk air...ajib jek duk sowang2 tepi laut...tkot air ek...ekceli abg ipo n ank2 die dh g dl ke laut ni...bwk ank2 aku skali...aku lak g kendian ngan en.somi n akak n abg ipar aku....smbil bwk bkalan mknan la...tau dh lps mandi msti dieorg lapo kn...aku smpi jek ajib pong pe lagik pnggl2 la ayah die suh bwk die mndi air laut...sabo jekla...nk jugak tnggu ayah die yg bwk...uhuhuhuh ajib...ajib...

gambo ni ku rs cam paparazi yg amik gambo seleberiti ek...kui3...perahsantan jek...ahaks...

ahkak ku yg nk inteprem gak...koje die memantau dr tepi laut jek sbb en.somi die dh d tugaskn mngawal ank2 nyer d dlm laut...hekhek

uish dayah n amalin nie kt tepi laut pong sebok nk men sek sek sek mi mi mi nih....kt mne2 pong jadik jek ek....lantok la labuuuuuu asalkn korang hepiiiii

spe tau pe nme menatang nih???? abg ipo aku ckp ni umang2...heeeee aku pong x tau la btol ke x...hekhek

org kay ell yg jakun tngk umang2...hakhak...sabo jela...

ajib ngah rest2 lps pnat berenang....ceh berenang ke men air jek???? hohohohoho

ms nie ajib ngah berusaha pujuk aku mndi sme ngan die...oh tidakkkkk x kose ku nk mnyalin bj lps mandi...tngk korang mndi jela yerkkk

k.ja n abg zul yg loving2 gitu...ecehhh...nyampahzz....kui3


tue jek cite psl mndi laut...pape pong sume hepi...idea nk g mndi laut ni ahkak liza aku 2 la yg suggestkn...die ckp boring la duk kay el...asyik g suping jek (yela ko manyok wit...tngk aku ni duk umh jek time wiken...eh motipnyer???? heeee pis ) tu yg die ajak g umh akak aku ni....

akak aku yg kt mlaka nie plak ngah peknen 7 bln tp koje die maaaasak jek tuk ktorg..pendek kata x smpt la perot aku ni nk kosong...dr pg bwk ke mlm maaaaakan jek koje aku....plg best peberet aku klu g umh die msti die mskkn smbal udang....kali nie die tmbh petai plak...jd la smbal udang petai...perghhh mabeles uuu....smpi kay el en.somi leh tnya nape aku x tapau smbl udang petai akak aku sbb syedap sngt...eleh ms kt umh akak aku x nk ckp...dh smpi KL br sebok2 tnya nape x tapau...uhuuuu aku tau la aku msk smbl udang x syedap (x pnah msk pong sebeno eh...heeeee) maceh k.nis sbb lyn ktorg wiken lps...aku ske ahkak aku ni sbb ape jek aku request nk mkn pe msti die buatkn....sjak arwah mak aku xdek die la cam pengganti arwah mak aku klu bab2 masakan nie sbb die msk rs die sme mcm arwah mak aku msk...huuuuu tetibe windu kt arwah mak aku...sob...sob...pd korang2 yg de mak lg msti bestkn blk kg request jek nk mkn pe kt mak korang msti dpt nyer...huuu xpela at least aku de mk mentua....die pong leh mskkn pe yg aku nk...hekhek...maklum la menantu kesayangan kn...elleh blah la ko....wekkk

10 comments:

  1. waaahhh
    bestnyerr pgi pantai
    syaira dah dekat 2 taun tak pergi pantai
    =[
    enjoy spent time with family ea sis
    =D

    ReplyDelete
  2. Alalala..
    suda lama tak mandi laut..
    Mau pegi..
    akan pegi..
    pasti pegi :P
    hehehe

    ReplyDelete
  3. woit.. woit!! naper ko tak tegur aku kat ampang park tadi?? sampai hati mu ecam! hehehe..

    lain kali tegur lar lalingg.. baru lah kite leh merapatkan lagi ukhwah antara kite gituuuu... hehehee.....

    ReplyDelete
  4. Ecam Darling.. Sila collect award from my blog yeah! check it out! ;D

    ReplyDelete
  5. Syoknya pegi pantai..dah lama tak pegi..gian pulak rasanya nak mandi laut..

    ReplyDelete
  6. neenaAnuar : sgan lohhhh....sbb ko mcm model...kui3

    eh ko bg award??? ahaks...maceh...maceh...

    azmiezas : heee g la kak...dkat2 pong xpe...PD pong ok...ngeh3

    ReplyDelete
  7. Bestnyerrr..

    dahlamer sangat tak main ari cenggitu.. nak main air & pasir pantak.. nak amik angin pantai.. huhu.. ntah bile lah..

    ReplyDelete
  8. bab mandi laut bebudak la seronok....lama sungguh tak mandi laut..

    ReplyDelete
  9. baca entri ko ni tiba-tiba aku terpikir satu teori, bahawasanya 'mak-mak' kalau pegi pantai tak kisah la P.D ke Morib ke mana2 ke..
    confirm takkan terjun laut,mandi..
    mesti duduk kat bawah pokok je..
    mak aku camtu, makcik aku pun camtu, korg pun camtu..

    apa kes??kalau kata nak layan angin, baik duduk rumah pegi depan kipas.. lagi senang.. ;p

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee