Friday, April 30, 2010

ceritera ari jumaat.........

salam ari jumaat sume....
pekabo korang arini?? dh ari jumaat cpt jek ek ms blalu....pg nie aku dpt 1 email...tajuk KASIH ABANG.....mgkn ade yg pnah dpt gambo ni...1st bile aku tngk gambo ni...terus rs nk nangis....btol ke gambo ni or lukisan jek...tp klu btol nk tau sngt kt mne gambo nie d amik....ciannyer bdk 2...mngemis smbil bwk adk...mgkn bdk 2 mmg adk die or ader sindiket yg buat dieorg jd gini...tp ape2 pong klu aku nmpk ngan mata kpala aku sndri....aku bwk dieorg ni ke pihak2 yg bknaan cth nyer JKM ke kn....x snggup nk tngk bdk sekecil ni mengemis smbil bwk adk die...

tingat ank2 aku kt umh 2...bile kdng2 aku termrh si ajib...nazhan ngan gaya seorg abg terus g pujuk ajib suh benti nangis n usap2 bdn ajib...smbil pujuk bg menan suh ajib diam...ni dialog mlm td ek

aku : nazhan mama letak ajib dlm blk gelap ek
nazhan : nape???
aku : sbb ajib nakal x dngar ckp mama
nazhan : jgn la mama (smbil geleng2 pala)
aku : knape?
nazhan : sbb adk kcik lg...cian adk...
aku : ????? (huuuuuu terharuuuuu)

x sngke nazhan leh jwb cam 2...sbb smlm aku dh kurung ajib dlm blk gelap...smlm aku blk ngan bdn pnat redah jem..otak mmg dh pnat...smpi umh kol 8 mlm terkjar2 nk magrib...ajib lak buat hal...en.somi otosen x blk lg...mmg tensen tahap gaban...so aku letak ajib dlm blk tnpa bkak lampu...nazhan pndg jek dr jauh smbil wat muke sedey...bile aku dh kuokn ajib dr blk gelap 2 nazhan terus peluk adk die pas 2 pujuk2 adk die smbil baring dpn tb smpi la adk die tdo....ms aku tngk 2 dieorg tdo berpelukan...perghh rs nk nangis...pas 2 sblm tdo aku ckp la aku mntk maap...klu dieorg jd bdk baik xdek la aku mrh2 gitu....huuuuuuu mmg rs cam aku dera ank aku jek kn...nyesal gile nie....sungguh x sabo aku ni....

sblm2 nie pong klu aku mrh nazhan die akn ckp
nazhan :mama... jgn mrh abg
aku : abes abg x dngar ckp mama...mama mrh la
nazhan : mama....abg syg mama (smbil terus peluk aku)
alahai ankku....yeeee mama pong syg ank2 mama...isk...isk....

pas 2 pg nie dpt email gambo ni plak...haduiiii lagiiiii la tersentuh2 ati aku ni....iskk.iskk...iskk...



korang tngk la gambo ni n buat la tafsiran sndri...isk...isk...aku dh x leh nk tulis dh...mmg tersentuh btol gambo ni....huwaaaaaaa

nsb bek esok cuti n insyaallah en.somiku blk mlm ni....dh plan nk bwk ank2 g laut...leh la tnangkn ati n pikiran aku ni smbil amik ati ank2 aku blk....huwaaaaaaa banjir dh opis aku ni...hukhuk
sekian...pd korang2 sume aku ucapkn camat bercuti...bwk la ank korang jln2...ari bese dh sebok kje jek kn....spe x dek ank lg abeskn la ms ngan org tersyg...mk abh ke...suami tersyg ke...spe2 jela yg korang syg...yek...peace

15 comments:

  1. gambar kat mana ni?... leh britau nak tolong eh... sebak dah...

    ReplyDelete
  2. upppss lupa, sedey punya psl...
    org tua2 kata : sayangkan anak tangan2 kan... klu menghukum tu tujuan nye utk mendidik pada Maria tak pe... kita tak lukakan dia kan? tak sampai kena hantar ke spital kan?... so OK... kita menghukum dlm keadaan yg waras lagi... klu dari kecil tak di didik, besar nnt dah tak bole buat ape lagi...

    ReplyDelete
  3. baca story anak ko lg buat aku sedih dr tgk gmbar tu... budak kecik pun tau sayang baby, ada jg org nak buang bayi...

    ReplyDelete
  4. ejamaria ; dh tnya org yg send 2...die pong x tau ktne...die men powed2 jek...huuuu

    ermm btol...mmg tujuan nk mendidik...dl nazhan pong pnah kne kurung dlm blk gelap...alhamdulillah lps 2 die ikot kata mama n ayah die...sye nie garang2 gak tp time tngk ank2 time dieorg tdo alahai sayuuu jek...bkn niat nk dera tp 2 la...mendidik...mudah2an ank kt sok jd org yg berguna soleh n solehah...aminn

    ReplyDelete
  5. ha... tu la..
    ko nak tau, aku tgk je gambar ni kat email td trus aku teringat si nazhan tu tau. yg slalu pujuk ajib bila ko marah dia.. huhuuu. aku samakan kasih syg si nazhan kat ajib mesti sama cam lam pic ni.. uhukk3..aku pun sedih rozie bile tgk pic ni pg td.. cian kan. mane la mak ayah dia..mungkin dh xde, tp mane la sedara mara dia.. :(

    ReplyDelete
  6. patut la karpet opis ni basah, ko punye keje yek.. tapi itulah dia kasih seorang abang, cuma kadang-kadang adik-adik ni tak perasan, bila abang tu garang ke marah ke, kadang-kadang bersebab.. satu lagi pasal..
    aku kan abang...
    kehkehkehkhe..
    aku plak dah feeling2..
    cheittt...

    ReplyDelete
  7. mrs.ecam,

    pi laut mana tue ???
    sila buat ULASAN penuh ..

    terima kasih.

    wakakakakaak

    ReplyDelete
  8. hehehe..sedih gak kan baca story anak ko..nasib baik la ajim x de adik lg..kalo ade..mesti aku pun mcm ko..

    ReplyDelete
  9. adoii sedihnya..ly pun ada 2 anak kecil lelaki..sob sobb

    ReplyDelete
  10. ~AS~ : huuu x leh dngo lagu artis2 yg 'kami prihatin' 2...leh wat umh aku banjir..huwaaa

    lizaaziz : uhuhuh jgn la liza...kang aku ujan lagik kang...uhuhuhuh

    blur33 : aku sukung stetmen ko mmg kdng2 adk2 ni x pasan akak2 or abg2 mrh sbb sygkn die...aku pong seorg akak so aku tau feel nyer...uhuhuuhu...ko dh wat aku nanges lagik...huwaaa

    nieza ishak : nantikan n3 seterusnyer...klu bgtau awl2 x seperise la...kikikikiki

    qistinamy : so bg la ajim adk...ngeh3

    Ena-zarina : sile2.....maceh sudi singgah

    lily lotus : hurmmm 2 la psl...bdk skang bkn cam dl...skang nie bdk2 cume dh cerdik...ckp pong dh mcm org tua...uhuhuhuuhu

    ReplyDelete
  11. cedeynyer.. :(

    anyway... I'm back! ;)

    ReplyDelete
  12. joyahsport : aik???

    azmiezas : adalah...

    neenaAnuar : yeyeahhh x sabo nk dngo cite psl percutian ko,,,,hekhek

    ReplyDelete

maceh sbb sudi komen yek...heee